claustrofobie | NS Community
beantwoord

claustrofobie

  • 10 February 2023
  • 3 reacties
  • 304 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hoi allemaal!

Hoe veilig reizen met claustrofobie?
Waar vind je een conducteur bij een paniekaanval?
Hoeveel conducteurs zitten er in de trein?
Kan ik het rechtstreeks aan de conducteur vragen of kan ik dicht bij hem zijn?
Ik voel me veiliger als ik de conducteur in de trein zie.
Ik ben bang dat als ik hem niet vind, de paniekaanval erger zal worden.
Dit is erg moeilijk voor mij

Bedankt voor alles antwoord!

Groeten

icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 February 2023, 13:12

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag GOSHA en welkom bij de NS Community.

Ik kan je helaas niet op alle vragen een antwoord geven, maar ik zal je zoveel mogelijk informatie geven waar je hopelijk iets aan hebt.

Elke trein heeft minstens één conducteur aanwezig. Afhankelijk van het type materieel en de lengte van de trein kan dit meer zijn, maar is moet altijd minimaal één zijn. Waar je deze in de trein kunt vinden, is echter lastiger aan te geven, aangezien een conductuer niet altijd op dezelfde plaats zal zijn. Vaak nemen conducteurs plaats in het hokje specifiek voor hen bedoeld, maar een conducteur kan ook bezig zijn aan een serviceronde, waardoor het lastig is om aan te geven waar je ten alle tijden een conducteur kunt vinden.

Het beste kan ik adviseren om vóórdat je de trein instapt de conducteur aan te spreken. Zij houden namelijk overzicht over het vertrekproces en zouden kort voor vertrekt ofwel buiten de trein, ofwel in een deuropening te vinden moeten zijn. Je kunt ze dan aanspreken over jouw situatie en vragen hoe zij jou daarin kunnen helpen.

Wellicht kan @Loes hier nog iets meer over kwijt uit ervaring?

@Stijn NS vaker zitten conducteurs in de (achterop lopende) cabine, in plaats van in hun hokje, aangezien de HC hokjes gestaagd verdwijnen. Daarnaast heb je ook zo nu en dan conducteurs die totaal niet zichtbaar zijn voor de reizigers, en die zich opsluit in zijn cabine en alleen eruit komt om de sluitprocedure te doen (of nog erger: die doen ze vanuit de cabine). Aan zichtbaarheid kan nog flink werk verzet worden!

Reputatie 7
Badge

Misschien is een reismaatje ook geen slecht idee. 

Reageer