beantwoord

compliment

  • 26 April 2024
  • 1 reactie
  • 107 Bekeken

Reputatie 1

Hallo NS

Mag ik een groot compliment geven

In de trein van Rdam-Groningen van gisteren 1805 uur heeft een medewerkster van de NS laten zien hoe het hoort.

In een overvolle coupe kwam als laatste een jonge dame met een kruk binnen lopen. Omdat er geen plaats meer was moest zij blijven staan. Helaas stond niemand in haar omgeving op. 

De medewerkster kwam kort na vertrek de coupé binnen en sprak op nette maar toch ook kordate manier de gehele coupe aan. Met de woorden " ik kom hier de coupe binnen en het eerste wat ik zie is een mevrouw op krukken waar niemand zijn of haar plek voor heeft vrijgemaakt " eind goed al goed, iemand stond haar plek af.

Mijn complimenten aan deze relatief jonge dame die niet weg kijkt, opkomt voor de normen en waarden van de Ns (en maatschappij) en deze op nette en duidelijke manier durft uit te dragen. Ik hoop dat dit haar bereikt. 

icon

Beste antwoord door MoDe 26 April 2024, 10:31

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dat op de priority plekken al mensen zaten die die plekken echt nodig hadden?

Het zou niet nodig moeten zijn dat voor iemand die niet lang kan staan er alsjeblieft gevraagd moet worden voor een zitplek. Dit is wel tekenend voor de hedendaagse mentaliteit.

 

Reageer