Compliment voor conducteur | NS Community

Compliment voor conducteur

  • 5 November 2021
  • 4 reacties
  • 267 Bekeken

Vanavond reisde ik met de trein van Amsterdam Amstel 17:58 naar Gouda. Er stapt een dronken mijnheer in die in gesprek ging met andere passagiers. Niet vervelend maar het had mij niet verbaasd als het zou gaan escaleren. Een jonge dame ging in gesprek met hem waardoor hij even wat te doen had. Goede actie van deze jongedame. De conducteur kwam langs, observeerde de situatie. De heer had geen kaartje maar de conducteur besloot daar geen aandacht aan te besteden. Wel besloot hij in de buurt te blijven. De jonge dame stapte in Woerden uit waarna de dronken heer alleen was. Hij verplaatste zijn aandacht naar andere passagiers. Dat leek te gaan escaleren. Deze passagiers hadden er minder behoefte aan. De conducteur sprak de dronken heer hierop rustig aan waarna de dronken heer weer rustig ging zitten. Heerlijk om te zien hoe deze conducteur alles onder controle wist te houden door hem op de juiste manier aan te spreken en rustig te blijven. Bij het verlaten van de trein in Gouda heb ik hem hierover gecomplimenteerd en een fijne avond gewenst.  


4 reacties

Reputatie 6

Maar viel die “dronken heer” de dame niet lastig dan, had de conducteur niet daar al actie moeten ondernemen eigenlijk?

Hallo Bolloy en welkom bij de NS Community,

 

Bedankt voor dit mooie compliment. Dit doet ons erg goed.

Goedemorgen,

 

Mijn complimenten aan de conducteur in de trein van Lelystad Centraal naar Schiphol vanochtend (rit 1820).

Hij gaf niet alleen duidelijke informatie, maar deed dit alles op rijm! Super leuk om zo je dag te beginnen en naar werk te gaan, het bracht een glimlach op mijn gezicht. Deze man heeft duidelijk plezier in zijn werk!

Wat leuk om te lezen, Marieke79.

Volgens mij kijkt de conducteur dan ook gewoon stiekem een beetje uit naar Sinterklaas :grin:

Reageer