Vandaag (11 januari) ben ik vanuit Den Haag naar vrienden in Dieren geweest. Door een gestrande trein tussen Dieren en Zutphen reden er (tijdelijk) geen treinen tussen Dieren en Arnhem. Een vriend heeft mij toen met de auto naar Arnhem gebracht waar ik op de Intercity naar Den Haag Centraal ben gestapt. (Vertrek Arnhem: 21:47 - Aankomst Den Haag Centraal: 23.30).
In mijn haast om de trein te halen (ik had slechts een paar minuten) heb ik, bleek tijdens controle, per ongeluk bij Arriva ingecheckt in plaats van de bij de NS. De wijze waarop de conductrice dit heeft opgepakt verdiend wat mij betreft een groot compliment. In plaats van dat ik als een criminele zwartrijder werd behandeld was zij zeer vriendelijk, rustig en professioneel, dacht met mij mee en kon ik ter plaatse via de NS app alsnog een ticket kopen. Uiteraard voel je je een beetje opgelaten als dit gebeurd en dan is zo'n vriendelijke houding erg welkom.
Dus bij deze een groot compliment en een dank je wel voor de vriendelijkheid en het meedenken (en adviezen zoals uitchecken met QR code op de telefoon in plaats van OV Chipkaart en contact met Arriva opnemen i.v.m. de €10 instapkosten).
Mvg,
Stefan