Correctietoeslag | NS Community
beantwoord

Correctietoeslag

  • 6 April 2023
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

Vandaag de trein van Hoorn naar Amsterdam Sloterdijk genomen. De trein is altijd al erg vol maar nu was er nog een kortere trein dan normaal. Ik kon nergens staan, in de eerste klas was nog 1 plekje. Daar ben ik gaan zitten. Vervolgens kwam er een conducteur en heeft zonder dit te melden bij een toeslag gegeven van 20 euro. Ruim een uur later krijg ik een mail dat ik deze toeslag moet betalen. Ik vind het ronduit belachelijk dat deze conducteur dit niet aan mij meldt. Daar bovenop vind ik het heel erg slecht dat als er zo weinig plek is in de trein om überhaupt te staan, de conducteur dit controleert. Maar hierover zullen wij van mening verschillen, maar klantvriendelijk is het niet.

 

Groet Irene Kemmers 

icon

Beste antwoord door MoDe 6 April 2023, 10:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

U moet gewoon niet in de 1e klasse gaan zitten als u een 2e klasse plaatsbewijs heeft. Simpel toch?

Reputatie 7
Badge +3

Wordt er gecontroleerd in de eerste klas is het weer niet goed. 

Ik denk niet dat NS is opgericht om tariefontduikers te behagen. 

Reputatie 7
Badge +3

Jouw 2e klas vervoersbewijs is niet geldig in de 1e klas. Ook niet bij drukte. Je had een upgrade kunnen nemen. Zo weinig ruimte was er blijkbaar niet in de trein als je naar de 1e klas kon gaan. Een conducteur maakt een aantekening dat hij/zij jou in de 1e klas heeft aangetroffen. De backoffice kijkt of jij daar een vervoersbewijs voor had. Je weet nu dat als je geen 1e klas vervoersbewijs hebt, je dit €20 extra kan gaan kosten als je daar gaat zitten of staan. 

Reageer