beantwoord

face shield in de trein

  • 12 June 2020
  • 74 reacties
  • 14790 Bekeken


Toon eerste bericht

74 reacties

In elk geval heb ik nog geen "afwijkend gedrag" gezien bij personeel, personeel mag volgens hun instructie dus kiezen, die vrijheid hebben ze volgens hun "instructie" en daarnaar kunnen ze zelf handelen.

Verder mag niet onbenoemd blijven dat de reiziger zelf ook een grote verantwoordelijkheid in deze heeft. De Nederlandse samenleving moet zich niet verlagen tot een kleuterklas, waar slechts gehandeld wordt op aanwijzing kleuterjuf (lees: conducteur).

Tot slot, prima dat je voor jezelf de keuze maakt om niet te reizen met het OV, die keuze kan je ook alleen voor jezelf maken 

Reputatie 7

Tot slot, prima dat je voor jezelf de keuze maakt om niet te reizen met het OV, die keuze kan je ook alleen voor jezelf maken 

 

Als de mondkapjesplicht niet bedoeld is om het besmettingsrisico voor reizigers en werknemers daadwerkelijk te verlagen dan rest dus inderdaad het ontmoedigen van reizigers om gebruik te maken van het OV als motief (zie eerdere post).

Prachtige case dit !

Reputatie 7
Badge

Ik moet zeggen dat ik liever geen gebruik van OV maak zolang de mondkapjesplicht bestaat.

Tot slot, prima dat je voor jezelf de keuze maakt om niet te reizen met het OV, die keuze kan je ook alleen voor jezelf maken 

 

Als de mondkapjesplicht niet bedoeld is om het besmettingsrisico voor reizigers en werknemers daadwerkelijk te verlagen dan rest dus inderdaad het ontmoedigen van reizigers om gebruik te maken van het OV als motief (zie eerdere post).

Prachtige case dit !


Wat ben jij toch van een enorm laag niveau @BrunoEst Het enige wat je hier loopt te doen is tegen alles aan lopen schoppen in plaats van dat je eens een zinvolle bijdrage levert. Continu doorzeuren over hetzelfde en continu voorschriften die er zijn in twijfel trekken.  Ga lekker bij het RIVM of de regering lopen zeiken en niet hier.

Ik en ik denk vele anderen zullen de vlag uithangen als jij besluit je account te laten verwijderen hier, liever gisteren dan morgen wat mij betreft.

 

JUIST door mensen zoals JIJ lopen collega’s op de trein en reizgers die zich wel aan de regels houden meer risico, wat dus totaal onnodig zou zijn als jij en andere niet zo blijven zeiken over het gebruik van mondkapjes en je gewoon eens aanpast.

Reputatie 7

Tot slot, prima dat je voor jezelf de keuze maakt om niet te reizen met het OV, die keuze kan je ook alleen voor jezelf maken 

 

Als de mondkapjesplicht niet bedoeld is om het besmettingsrisico voor reizigers en werknemers daadwerkelijk te verlagen dan rest dus inderdaad het ontmoedigen van reizigers om gebruik te maken van het OV als motief (zie eerdere post).

Prachtige case dit !


Wat ben jij toch van een enorm laag niveau @BrunoEst Het enige wat je hier loopt te doen is tegen alles aan lopen schoppen in plaats van dat je eens een zinvolle bijdrage levert. Continu doorzeuren over hetzelfde en continu voorschriften die er zijn in twijfel trekken.  Ga lekker bij het RIVM of de regering lopen zeiken en niet hier.

Ik en ik denk vele anderen zullen de vlag uithangen als jij besluit je account te laten verwijderen hier, liever gisteren dan morgen wat mij betreft.

 

Dit is te gemakkelijk en niet in overeenstemming met de huisregels. Graag concrete voorbeelden met hetgeen jij denkt dat ik wil bereiken. Het gaat mij daarbij met name om alle kwalijke motieven die je mij klaarblijkelijk toedicht.

 

JUIST door mensen zoals JIJ lopen collega’s op de trein en reizgers die zich wel aan de regels houden meer risico, wat dus totaal onnodig zou zijn als jij en andere niet zo blijven zeiken over het gebruik van mondkapjes en je gewoon eens aanpast.

 

Leg eens rustig uit.

Reputatie 7

Niets meer van @Jeroen vernomen.

De geuite beledigingen zijn tot daaraan toe maar veel ernstiger acht ik de meer inhoudelijke beschuldiging:

 “JUIST door mensen zoals JIJ lopen collega’s op de trein en reizgers die zich wel aan de regels houden meer risico, wat dus totaal onnodig zou zijn als jij en andere niet zo blijven zeiken over het gebruik van mondkapjes en je gewoon eens aanpast.”

Aangezien ik dit op geen enkele wijze kan plaatsen, het geeft namelijk het tegendeel weer van waar ik voor sta, verzoek ik @Jeroen nogmaals om zijn verantwoordelijkheid te nemen en uitleg te geven.Waar is de bewering op gebaseerd ?

 

Leg eens rustig uit.

Lees in de tussentijd dan rustig even je eigen berichten na, vooral de beweringen en de conclusies welke je daarin trekt.

Reputatie 7

Mede gezien de voorgeschiedenis zet ik vraagtekens bij de beschuldiging van m.n. @Jeroen

Laat maar zien @Deventer. Kan niet uitsluiten dat ik onvoldoende rekening heb gehouden met “nieuwelingen”. Eventuele misverstanden zal ik rechtzetten.

@Pietje Pandadit zijn interne protocollen dus die kun je niet elders vinden.  Maar wat Loes aangeeft klopt gewoon en kun je dus voor waarheid aannemen zonder daarvan weer bewijs te zien.  Al het treinpersoneel in uniform mag voldoen met een faceshield in de trein.

Gelet op de bewoording Daarbij in de wet is het zeer de vraag of dit mag. Een rechtszaak hierover lijkt de moeite waard. overigens valt op dat:

-NS personeel vaak op het balkon van een trein vertoeft zonder mondkapje;

-een aanzienlijk deel van de conducteurs en conductrices (circa 20%) zelf de neus vrijhoudt als zij in functie zijn;

-conducteurs en conductrices pas de afgelopen week weer wat meer zijn gaan controleren op vervoersbewijzen, waar zij tot dan toe alleen letten op de mondkapjes;

-regelmatig mensen in de trein zitten die zichtbaar verkouden zijn;

-eigen mondmaskers aan geen enkele kwaliteitsnorm hoeven te voldoen;

-mensen in auto's aan geen enkele mondkapjes plicht hoeven te voldoen.

 

Ik vraag me daarom af, gelet op dat het RIVM / Outbreakmanament team deze verplichting niet heeft aangegeven, of het verplicht dragen van een mondkapje geen onevenredig zware last is met name voor brildragende passagiers en mensen met longproblemen. Als je zoals ik, allebei hebt ben je helemaal de Sjaak. Rutte gaf in een persconferentie eerder aan dat de kans op besmetting bij contact met niet zichtbaar verkouden mensen verwaarloosbaar klein is.

Waarom pikken wij de verplichting tot een mondmasker eigenlijk? Zou NS eigenlijk niet 50% korting moeten geven, gelet op dat het hele reisplezier weg is? Natuurlijk begrijp ik wel dat NS weer inkomsten wil gaan maken, maar is dit niet louter EU symboolpolitiek richting de overheden van andere EU landen in plaats van een effectieve maatregel? Een tweede reden waarom de politiek voor deze vreselijke maatregel kan hebben gekozen is mensen te demotiveren van het ov gebruik te maken, zodat de 1,5 meter regel zoveel mogelijk gehandhaafd wordt.

 

Als de overheid dit verplicht wil stellen dient zij tenminste kwaliteitsnormen hiervoor aan te geven en dient treinpersoneel zich hier ook aan te conformeren.

Het lijkt er op dat dit soort regels worden bedacht door mensen die zelf nooit met het ov reizen.

.....deze vreselijke maatregel......

Het is inderdaad vreselijk, even even mondneuskapje dragen om medereizigers niet te besmetten....…

Zoals je zelf al aangeeft, gelijk een rechtzaak starten. De uitkomst vernemen we graag @Jacob0001 Hier zal je overigens niet veel medestanders treffen !

1-2% minder kans dat je anderen besmet als je geen mondkapje draagt. Realiseert iedereen zich dat? Zo ja, verhoudt het zich tot de last?

Al is het 0,5 procent, dan nog is voorkomen beter dan iemand ziek maken @Jacob0001 

Reputatie 7
Badge +3

Al is het 0,5 procent, dan nog is voorkomen beter dan iemand ziek maken @Jacob0001 

Met die redenatie moet je thuisblijven. Ook jij zou iemand kunnen besmetten terwijl je buiten loopt. En al is die kans misschien 0,00000000001%, voorkomen is beter dan iemand ziek maken, toch?

Al is het 0,5 procent, dan nog is voorkomen beter dan iemand ziek maken @Jacob0001 

Wat een bizar angstig horrorbestaan moet deze persoon lijden om zoiets belachelijks als dit te zeggen.

Gelukkig ben ik niet de enige.…

Viroloog Koopmans: Ik houd mijn adem in, de komende weken zijn cruciaal. We waren gewaarschuwd, en toch nam het aantal besmettingen veel sneller toe dan verwacht, ziet topviroloog Marion Koopmans (Erasmus MC Rotterdam). 

(Bron AD 22-08-2020)

Badge +3

Voor wat leesvoer, zie ook https://twitter.com/wouterkeller/status/1297071706264174597 met hier wat quotes daaruit:

Er is betrekkelijk weinig alarmerends te zien in besmettingen, in ieder geval niets dat op een 2e golf lijkt.

Wel veel meer positieve tests, 50% meer in week 33 dan in week 23. Maar dat zijn dan veelal jongeren.

- In mrt is 10-20% besmet geraakt, bovenop pakweg 50% die reeds immuun was. - Groepsimmuniteit (R<1) is grotendeels bereikt, net als in anderen landen met vergelijkbare curves. - Ook bij R<1 worden nog mensen besmet (aug), doch geen 2e golf.

In wk 32 waren er 2609 sterfgevallen (groene lijn, alle oorzaken, incl Corona), terwijl 3102 (oranje lijn) "normaal" is (obv. seizoenpatroon voorafgaande jaren). Dus na de oversterfte in mrt/apr is er vanaf wk 20 (mei) sprake v ondersterfte.

Pracht artikel v prof @MartinKulldorff (Harvard): Groepsimmuniteit kan via vaccins of via natuurlijke besmetting. Corona is vooral riskant voor onze ouderen/kwetsbaren. Geef daarom onze jongeren de ruimte om een schild te vormen voor de ouderen! https://t.co/mxOvouYROg

Geen zin in artikel? Luister dan naar deze man (video). Mooie speech van 16 mrt waarin Groepsimmuniteit (GI) helder wordt uitgelegd. Helemaal mee eens! Maar wie is die "GI ontkenner" toch in dat korte stukje van 4 juni? Die begrijpt er mi niks van! https://t.co/W6xfEaLgcs

Reputatie 7
Badge +3

Nee Robert B, in Nederland gedraagt het virus zich heel anders en alleen het RIVM weet precies hoe ...

Badge +3

Je zou het bijna denken hè?

Als het RIVM en zo zeggen dat het hier allemaal prima gaat, en 20% van alle besmettingen komt door (een handjevol, grosso modo) mensen vanuit het buitenland! Die zijn dan veel besmettelijker of zo?

Ondertussen… stamp maar vol die vliegtuigen, is goed voor de economie…

Zelfs al zou je liegen met statistieken, zou dan 20% van de mensen uit het buitenland besmet zijn? :thinking: Gooi Schiphol maar dicht dan, vinden de actiegroepen waarschijnlijk ook prima want dan zijn er geen toeristen meer en hoeven we in Amsterdam en zo nergens mondkapjes meer op.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat die meneer Kulldorff een heel goed punt maakt. Ik zie vanuit de overheid geen enkele lange-termijn-visie, behalve wachten op een vaccin of medicijn. En het is maar de vraag of die er ooit komen.

Het is een k*tvirus, er zullen nog veel mensen aan sterven, liefst niet allemaal tegelijk, maar we zullen er toch echt ooit mee moeten leren leven.

Badge +3

Voor de ‘fun’dan maar https://twitter.com/zegmaar_LydeLa/status/1297303041113116672

Met in het begin toch een Nederlandse naam erbij.. Dr. Maria van Kerkhove

Die presentator van Newsmax lijkt trouwens wel op Max Headroom uit deze 80's video, dus heel die rapportage kan zomaar fake (videoshopped?) gemanipuleerd zijn!

Van die Just Lyd is haar profiel wel grappig.. 

'Je moet dwarsliggen in het leven, dan ben je moeilijk te begraven'.. (van Harrie Jekkers)

Zo hoort het eigenlijk wel, en is iets van alle tijden. Tot aan “liever te dik in de kist dan een feestje gemist” als het over obesitas gaat en zo (off topic video).

Jongelui.. u ziet maar! (dat was Joop den Uyl) maar helaas kan dat c-virus ook spreiden naar mensen die er heel anders over denken of niet op willen of zitten te wachten… en dát moeten we voorkomen. Met zijn allen, dus buiten de camping mondkapje op of zoiets! :laughing:

Reputatie 6

Viroloog Koopmans: Ik houd mijn adem in, de komende weken zijn cruciaal. We waren gewaarschuwd, en toch nam het aantal besmettingen veel sneller toe dan verwacht, ziet topviroloog Marion Koopmans (Erasmus MC Rotterdam). 

(Bron AD 22-08-2020)

Virologen spraken elkaar vooral tegen de afgelopen maanden en zijn niet erg geloofwaardig gebleken, zoals na de demonstratie tegen racisme op de Dam in Amsterdam. Gelukkig blijft het aantal nieuwe ziekenhuisopnames en opnames op de IC's vooralsnog beperkt.

Zover ik bekend ben met de regels, heeft het RIVM beslist dat omdat conducteurs niet langdurig in de buurt van reizigers zitten zij face shield mogen dragen. Dit ook omdat diensten van een conducteur wel 9 uur lang kunnen duren en een mondkapje elke 3 uur vervangen moet worden. Daarom is de uitzondering dat personeel een face shield mag dragen en de reiziger niet.

Reputatie 7
Badge +3

@Marcel Stroo het is kort door de bocht om te stellen dat mondkapjes geen zin hebben en te wijzen naar de demonstratie op de Dam. Demonstraties zijn in de buitenlucht. Daarbij is als jij ziek wordt na een demonstratie is contactonderzoek moeilijker. Men staat daar tussen onbekenden. Ook zijn er demonstranten die met OV reizen, naar meerdere demonstraties toe gaan. Mensen met lichte klachten en mensen die tegen de Coronamaatregelen zijn zullen zich niet zo snel laten testen. In de tijd van de Damdemonstratie kon je je ook niet zomaar laten testen.

Dat er weinig besmettingen in de horeca zijn, heeft vaak ook te maken dat men alleen eigen gezelschap kent die zal doorgeven bij contactonderzoek. Hetzelfde verhaal bij OV.

Al die besmettingen in huis moeten toch een bron van buitenhuis hebben. En vaak is die niet te achterhalen.

Reputatie 6

@Marcel Stroohet is kort door de bocht om te stellen dat mondkapjes geen zin hebben en te wijzen naar de demonstratie op de Dam. Demonstraties zijn in de buitenlucht. Daarbij is als jij ziek wordt na een demonstratie is contactonderzoek moeilijker. Men staat daar tussen onbekenden. Ook zijn er demonstranten die met OV reizen, naar meerdere demonstraties toe gaan. Mensen met lichte klachten en mensen die tegen de Coronamaatregelen zijn zullen zich niet zo snel laten testen. In de tijd van de Damdemonstratie kon je je ook niet zomaar laten testen.

Dat er weinig besmettingen in de horeca zijn, heeft vaak ook te maken dat men alleen eigen gezelschap kent die zal doorgeven bij contactonderzoek. Hetzelfde verhaal bij OV.

Al die besmettingen in huis moeten toch een bron van buitenhuis hebben. En vaak is die niet te achterhalen.

@MoDe Ik heb nergens gezegd dat mondkapjes geen zin hebben, want dat weet ik niet. Ik heb daar geen verstand van. Ook tijdens Hemelvaartsdag en het weekend erna en het Pinksterweekend trokken veel mensen erop uit met het mooie weer en was er geen stijging van het aantal besmettingen. Met het wisselvallige weer van de afgelopen weken en de dalende temperaturen zitten de mensen meer binnen en als je dan thuis visite gaat ontvangen of feest gaat vieren lopen de besmettingen vanzelfsprekend ook weer op. Momenteel zie ik ook mensen fietsen met een mondkapje op. Moeten ze helemaal zelf weten, maar dat vind ik dwaas. Ik lees ook steeds meer berichten van burgemeesters of leden van de Tweede kamer die besmet zijn of in quarantaine moeten. Vermoed dus dat die zich ook niet aan de coronaregels houden, hoewel die het goede voorbeeld moeten nemen.

Reageer