Gezin van 4 personen willen graag tegelijker tijd reizen met hun 4 fietsen.
Past dit in één ruimte van de trein? Ik geloof dat je wel kunt reserveren maar past het allemaal wel?
Gezin van 4 personen willen graag tegelijker tijd reizen met hun 4 fietsen.
Past dit in één ruimte van de trein? Ik geloof dat je wel kunt reserveren maar past het allemaal wel?
Je kunt niet reserveren.
Officieel passen in de meeste treinen 2 of 3 fietsen per ruimte, maar vaak is er ruimte voor meer. En sowieso hebben de meeste treinen meerdere ruimtes.
Ik heb ergens gelezen dat je ook kunt reserveren.(ook binnen Nederland) Of moet je dat aangeven als je de kaarten voor de fiets koopt?
Een plek voor je fiets reserveren kan niet. Ook aangeven dat je een fiets mee neemt kan niet. Je moet ter plekke kijken of er plek is voor je fiets. Zijn alle fietsplekken vol of zijn er niet genoeg voor 4 fietsen, dan is het wachten tot de volgende trein waar wel plek is.
In intercity treinstellen is per fietsbalkon plaats voor 3 fietsen, bij dubbeldekkers zijn er 2 of 3 fietsbalkons per stel (afhankelijk of het een 4 delige of 6 delige dubbeldekker is), in de enkeldeks ICM is slechts 1 fietsbalkon per treinstel. Bij sprinters passen er meestal 2 fietsen op de fietsplek en dan vaak ook maar lastig, dus dan zou een trein moeten bestaan uit tenminste 2 stellen en moet je je verdelen. Alleen bij een 6 delige SLT is meer plek voor fietsen per stel.
Het ligt er ook aan wanneer je met die 4 fietsen wilt reizen. Wil je dat tijdens de zomer dan zal het nog wat lasterige zijn omdat er meer reizigers met fiets zijn dan in de winter. Verder mag je alleen tijdens de daluren een fiets meenemen, uitgezonderd de maanden juli en augustus wanneer het de gehele dag mag (en dan ook meer fietsen worden meegenomen).
Ik heb ergens gelezen dat je ook kunt reserveren.(ook binnen Nederland) Of moet je dat aangeven als je de kaarten voor de fiets koopt?
Er is ooit eens een experiment mee geweest met het reserveren maar dat is faliekant mislukt. Mensen zetten hun fiets neer als er ruimte was en als iemand terecht aanspraak maakt op die plek leverde dat veel ellende op, dus men is daar maar mee opgehouden.
Zoals hierboven ook al een aantal malen aangegeven: reserveren van een fietsplaats kan gewoon niet.
Ik raad u aan met sprinters te rijden, ook al duurt de reis dan langer.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.