beantwoord

fiets mee in de trein van Amsterdam naar Den Helder

  • 10 August 2022
  • 4 reacties
  • 255 Bekeken

Ik heb morgen, vrijdag 11 augustus een reis gepland van Amsterdam Centraal naar Den Helder zuid. Fietskaartje gekocht en mezelf aangemeld voor de trein. Ik krijg meteen bericht dat er geen fiets plekken beschikbaar zijn. Probeer een andere trein. Nou, bij alle treinen krijg ik dezelfde melding 😊. Heeft iemand geprobeerd tóch een fiets mee te nemen of is dat verspilde moeite? Dank voor je bericht. 

icon

Beste antwoord door Momo 10 August 2022, 18:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Aanmelden van fietsen kan niet meer. Uit de reisplanner op de website is het veld al verwijderd maar in de NSapp staat het nog wel, was nog geen prioriteit om het ook daar weg te halen. Vergeet dat hele aanmelden. Alleen in de trein zelf kun je zien of er nog plek is voor je fiets. 

Zie ook 

 

Reputatie 4

Het is morgen donderdag 11 augustus en vrijdag 12 augustus ;)

Mijn ervaring is dat Arnhem - Amsterdam - Alkmaar met de fiets erg lastig is, i.v.m. grote drukte, dus mogelijk moet u wachten. Sprinters hebben vaak meer plaats voor een fiets dan Intercity's. 

Reputatie 7
Badge +1

Het is morgen donderdag 11 augustus en vrijdag 12 augustus ;)

Mijn ervaring is dat Arnhem - Amsterdam - Alkmaar met de fiets erg lastig is, i.v.m. grote drukte, dus mogelijk moet u wachten. Sprinters hebben vaak meer plaats voor een fiets dan Intercity's. 

Door de inbouw van de toiletunits hebben sprinters tegenwoordig juist vaak minder fietsplaatsen. Alleen de SLT-6 heeft nog wel wat fietsplekken. Volgens mij gaat op het traject Amsterdam-Den Helder een dubbeldekker (Virm-4 pof 6) en deze heeft nog wel behoorlijk wat fietsplekken. Dus dat zal wel goed gaan. 

Dank jullie wel voor je hulp! Erg fijn!!

Reageer