Geen controle

• 13 April 2023
  • 5 reacties
  • 177 Bekeken

Reputatie 3
  • Reisleider**
  • 153 reacties

Vandaag met de Sprinter tussen Haarlem en Leiden gereden. Ik zat eerste klas (en had daar ook voor betaald).

Zowel op heen- als terugweg kwam de conducteur een deel van de reis ook in de eerste klas, maar op geen enkele
manier werd er aan controle gedaan. De conducteur zat lekker uit het raam te kijken.

Komt dat omdat ik er zo eerlijk uit zie? Of wordt er echt niet gecontroleerd?

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Vandaag met de Sprinter tussen Haarlem en Leiden gereden. Ik zat eerste klas (en had daar ook voor betaald).

Zowel op heen- als terugweg kwam de conducteur een deel van de reis ook in de eerste klas, maar op geen enkele
manier werd er aan controle gedaan. De conducteur zat lekker uit het raam te kijken.

Daar zijn op dit forum al honderden topics over. Het heeft geen zin om deze discussie nu weer te voeren lijkt mij. Gebruik de zoekfunctie en je vindt er een groot aantal.

De conducteur behoort wel te controleren, maar heeft ook andere werkzaamheden te verrichten. Dat laatste zal vandaag vast aan de orde zijn geweest. Nog steeds worden er veel correctietarieven in rekening gebracht en uitstel van betalingen uitgeschreven.

Reputatie 7
Badge +3

De conducteur behoort wel te controleren, maar heeft ook andere werkzaamheden te verrichten. Dat laatste zal vandaag vast aan de orde zijn geweest. Nog steeds worden er veel correctietarieven in rekening gebracht en uitstel van betalingen uitgeschreven.

Uit het raam kijken valt ook onder werkzaamheden?

Hij voldeed wel aan de regel uit het handboek dat een conducteur zich onder de reizigers moet begeven.

Reputatie 6

Hoi! Hier één van de vele HC'S die NS kent. Wij zijn als conducteurs vrij om zelf te bepalen of en wanneer wij controleren. Daarnaast kan het zijn dat mijn collega's een reden hebben gehad om niet te controleren. Daar heb ik geen inzicht op. 

Ik heb soms ook wel eens een moment dat ik even bij moet komen van iets dat gebeurd is of dat er iets op de achtergrond gaande is wat in mijn hoofd de aandacht heeft. Ik praat het absoluut niet goed, maar er kunnen heel veel redenen zijn waarom collega's wel of niet kiezen voor controle. 

Wat ik me wel goed kan voorstellen is dat je baalt dat je geen controle heb gehad onderweg, vooral als dat een veelvoorkomend scenario is. Ondanks dat controle niet vanzelfsprekend is verwachten veel reizigers dit wel van ons (begrijpelijk). Weet dat je altijd kan vragen aan mij of één van mijn collega's waarom iets wel of niet gebeurt. Daar krijg je over het algemeen meer informatie mee dan dat we hier met z'n allen gaan speculeren of klagen dat het nooit gebeurd. 

Reputatie 6

Daar komen weer 2 bij die dachten zomaar eerste klas te reizen op de HSL.😂😉

Reageer