Geen mondkapjes

  • 4 November 2021
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Er is geen controle in de trein. Elke stoel is bezet en er zijn ten minste 6-7 mensen zonder mondkapjes. 
ik zitin de intercity van Amsterdam Zuid naar DH Centraal. Waarom is er geen controle?

Als ik ziek word. Is de NS verantwoordelijk?


This topic has been closed for comments

4 reacties

Het is niet de bedoeling dat u meerdere topics start over hetzelfde onderwerp.

Reputatie 2

Die reizigers zullen dan gevacineerd zijn. Dan is een mondkapje niet nodig. De reden dat alle reizigers in het ov dringend verzocht worden een mondkap te dragen is het feit dat het controlleren geen doen is. Als een bus bijvoorbeeld bij een halte stopt en er staan 10 reizigers waarvan de check app gecontroleerd moet worden om te kijken of ze een mondkapje moeten dragen dan kost dat veel te veel met grote vertraging tot gevolg. Daarom moet iedereen een mondkapje dragen.

Reputatie 7

Die reizigers zullen dan gevacineerd zijn. Dan is een mondkapje niet nodig. De reden dat alle reizigers in het ov dringend verzocht worden een mondkap te dragen is het feit dat het controlleren geen doen is. 

Dat is niet de reden. De reden is het vrijwel altijd onmogelijk 1.5 meter afstand kunnen houden in ov. En als je gevaccineerd bent, kan je ook besmet zijn zonder zelf noemenswaardige klachten te hebben, maar toch het virus overdragen, vandaar het verplichte mondkapje ter bescherming van voornamelijk de anderen om je heen.

Hoi DenHaagcommuter, en welkom op de NS Community.

Ik zie dat je twee topics hebt geopend over dit onderwerp, en dat je inmiddels van een antwoord bent voorzien. Ik gooi daarom dit topic op slot.
Je andere topic laat ik wel open.