beantwoord

Gevonden pasjeshouder

  • 30 October 2023
  • 11 reacties
  • 98 Bekeken

Goedemorgen, 

 

Ik ben vanochtend in de trein gestapt van 07:24 op Lelystad Centrum richting Rotterdam Centraal. 

Ik weet niet zeker wanneer ik m'n pasjeshouder verloren ben, maar het zal op station Lelystad Centrum zijn of in de trein. Ik zat in achterste treinstel, bovenin. Het zou uit mijn jaszak gevallen kunnen zijn. Al m'n pasjes, rijbewijs etc zitten erin. Dus als iemand 'm vindt, ben ik echt super blij 😃

icon

Beste antwoord door Thom 30 October 2023, 11:41

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik help je inderdaad hopen dat de pasjeshouder wordt teruggevonden. ID-bewijzen worden over het algemeen niet teruggegeven maar vernietigd. Het rijbewijs zal je naar alle waarschijnlijkheid opnieuw moeten ophalen. Enige hoop is dat een particulier het heeft gevonden en niet aan NS heeft overgedragen. Er zijn diverse websites waarop je kan kijken of je pasjeshouder gevonden is.

@Henkpeetersen Bedankt voor je reactie! Ik hoop inderdaad dat het alsnog gevonden wordt. Welke websites kan ik daarvoor checken? 

@Henkpeetersen zoals je aangeeft worden ID-bewijzen waarschijnlijk vernietigd. Maar de rest wordt eventueel wel bewaard door NS en teruggegeven als deze gevonden wordt? 

 

Reputatie 7
Badge +4

In principe loopt de conducteur aan het eind van de rit de trein door en pikt de verloren voorwerpen op. Die gaan naar het station en worden opgeslagen in een online database Die kunnen ze dan bij de afdeling Gevonden voorwerpen inzien. Dat is geen lege huls van een opmerking, want ongeveer de helft van de verloren voorwerpen komt terug. Je moet het wel even melden, hier is te vinden wat je moet doen.

https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen/verloren-of-gevonden.html

@Thom Ik heb al een mail gehad van NS dat hij gevonden is bij Den Haag HS. Ik kan 'm ophalen t/m donderdag 😁

Reputatie 7
Badge +4

Mooi zo, hele opluchting!

@Thom Ja echt! Ik vraag me af hoe het alleen werkt met afhalen op het station? 

Reputatie 6
Badge +1

@Thom Ja echt! Ik vraag me af hoe het alleen werkt met afhalen op het station? 

Als het goed is heb je een nummer gekregen waarmee je gevonden goed is geregistreerd. Hiermee kun je naar de servicebalie aan de voorkant van het station, waar je je pasjeshouder kunt ophalen. 

@Thom Ik heb wel een nummer van opsporingsverzoek gekregen … Is dat het juiste nummer? 

Reputatie 6
Badge +1

@Thom Ik heb wel een nummer van opsporingsverzoek gekregen … Is dat het juiste nummer? 

Dat is inderdaad het juiste nummer! 

Ok bedankt voor je hulp! 

Reageer