Nadat ik mijn plaatsbewijs heb aangeboden ter controle kwam deze NS conductrice nogmaals. Ze sprak me aan met: spreekt u nederlands ? Ik zei: ja. Want ze heeft nét mijn OV kaart gescanned met typisch nederlandse naam erop.Dus ja. Ze begon een dialoog inzake etiquette in-en uitstappen tegen mij. In Nederland dit, in Nederland dat, laten we eerst mensen uitstappen ect.ect. Ik begreep deze confrontatie niet, haalde nu beide oortjes uit en dacht meteen: oh ja, die zoekt nu de confrontatie op ? Ik zei meteen dat ik NIET met haar in gesprek wilde over een cursusje in-en uitstappen. Ik ben 63, reis graag met de trein, 50weken per jaar 4x p.w. en laat me nu niet koeieneren door een lesje in-en uitstappen.Klaar. Daarbij keek ik haar heel strak aan.
Met stemverheffing en agressiever sloeg ze door,ratelde aan een stuk een heel betoog die eindigde met: ben ik DUIDELIJK ?? Nee, mevrouw.
Bent u niet. Verbaasd keek ze me boos aan en ik zag dat haar pupillen erg groot waren in dat velle licht van de trein.
Leek wel of dat ze onder invloed was van iets ?
Mevrouw bepaalde ook nog even dat ik de trein NU ging verlaten. Een rijdende trein ? Ik zei dat ik dat ZELF wel bepaal en de volgende halte is altijd mijn halte,mevrouw. Ik woon hier vlakbij. Dus dat treft. Nogmaals: ik ga NIET met u in gesprek,mevrouw !!
BEN IK DUIDELIJK ? Mensen die zó beginnen met
"Hier in Nederland dit en hier in Nederland dát "
lijken een probleem te hebben met zichzelf of met mensen waarvan zij denken dat die niet Nederlands genoeg zijn.
Ze werd grof en beledigend,moest persé de aandacht trekken van andere passagiers. Ook op het perron ging ze nog door. Ik antwoorde dat ze alleen maar schreeuwde, doorsloeg en nodig eens met een psycholoog in gesprek mag want DIT gedrag is onveilig ook voor andere passagiers.
Hier in Nederland. Kom nou. Dan heeft mevrouw hierzeker de troonrede gemist ??
Beledigingen,discriminatie en schofferingen zijn buiten de orde.