beantwoord

herindeling stoelen icng

  • 23 February 2024
  • 11 reacties
  • 254 Bekeken

Reputatie 3

Sinds er nog heel wat icng’s geproduceerd moeten worden vroeg ik mij af of de NS de indeling van de trein niet kan aanpassen om meer stoelen in coach opstelling/airline style neer te zetten? De trein heeft veels te veel 4 zits en gezien het feit dat er al meer mensen het aangemerkt hebben online op forums en social media vroeg ik mij af of ns dit niet kan aanpassen, sinds er nog heel wat treinen uitgebracht moeten worden. 
 

Dit geldt eveneens ook voor de ICNG-B want ook daar viel mij op dat er heel veel 4 zits zitten.

icon

Beste antwoord door Tamzin 23 February 2024, 09:29

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge

Dat is mij ook opgevallen. Wat was daar de gedachte achter? 

Sinds er nog heel wat icng’s geproduceerd moeten worden vroeg ik mij af of de NS de indeling van de trein niet kan aanpassen om meer stoelen in coach opstelling/airline style neer te zetten? De trein heeft veels te veel 4 zits en gezien het feit dat er al meer mensen het aangemerkt hebben online op forums en social media vroeg ik mij af of ns dit niet kan aanpassen, sinds er nog heel wat treinen uitgebracht moeten worden. 

Ik denk niet dat NS de indeling gaat aanpassen enkel omdat u dat wil.

Bij de huidige treinen was de klacht overigens al langer dat er juist te weinig vierzitters zijn. Ik denk dat een probleem is dat spitsuurreizigers wat dit betreft andere wensen hebben dan vrijetijdsreizigers. En dus eindigt het bij een gemiddelde.

Reputatie 7
Badge

Sinds er nog heel wat icng’s geproduceerd moeten worden vroeg ik mij af of de NS de indeling van de trein niet kan aanpassen om meer stoelen in coach opstelling/airline style neer te zetten? 

Ik kan vertellen dat de productie haast bijna aan het einde komt (tenzij NS nog meer bestelt). Er zijn een hoop stellen die nog bij treinbouwer Alstom staan voor nawerk, zoals retrofit en lasnaadcontrole en dan naar Nederland komen.

Volgens mijn telling zouden er nog +/- 13 nieuwe geproduceerd worden. En onder voorbehoud kan dit 21 of 22 worden. 

 

Ik kan vertellen dat de productie haast bijna aan het einde komt (tenzij NS nog meer bestelt). 

Dat laatste is niet te hopen gezien de belabberde kwaliteit van alles wat Alstom levert.

Reputatie 7
Badge

 

Ik kan vertellen dat de productie haast bijna aan het einde komt (tenzij NS nog meer bestelt). 

Dat laatste is niet te hopen gezien de belabberde kwaliteit van alles wat Alstom levert.

Ah, kritische Tamzin in the house 🙂

De lasnaden zijn de grootste hoofdbrekens is mij verteld, want de trein moet volledig uit elkaar. Twee retrofits zijn al overgedragen. 

Maar verder is er niks mis met de serieproductie. 

Of het mogelijk is kan ik niet beantwoorden. Wel kan ik de suggestie doorzetten wat ik bij deze ook zal doen.

 

 

 

Ah, kritische Tamzin in the house 🙂

De lasnaden zijn de grootste hoofdbrekens is mij verteld, want de trein moet volledig uit elkaar. Twee retrofits zijn al overgedragen. 

Maar verder is er niks mis met de serieproductie. 

En waarom zijn ze dan niet inzetbaar? Momenteel rijden hooguit een stuk of acht tegelijk en dan blijven ze nog om de haverklap onderweg staan.

Het is overigens niet voor niets dat Alstom/Bombardier financieel aan de rand van de afgrond staat. Buiten de gedwongen winkelnering in de EU verkopen ze vrijwel nergens meer iets. 

https://m.standaard.be/cnt/dst06082003_076

Reputatie 7
Badge

Omdat de lasnaden afgekeurd zijn van de reeds gebouwde maar niet afgenomen stellen. Die moeten dus uitelkaar worden gehaald, gefixt en ge-retrofit. Naar verwachting zijn er eind dit jaar 50 ICNG-stellen. 

Verder staan ze niet om de haverklap stil. Dat was een half jaar geleden wel anders. 

Kritiek geven mag, maar wees reeël, en ga het niet overdrijven. 😉

@Aar

Hoezo overdreven?

https://www.bndestem.nl/breda/minder-treinen-op-hogesnelheidslijn-breda-amsterdam-ns-kampt-met-leveringsprobleem~a87a62bc/

Reputatie 7
Badge

Dat gaat over de leveringsproblemen. Die zijn inderdaad fors, maar het aantal strandingen is behoorlijk minder geworden. Deels doordat machinisten er vaker mee rijden (en dus vertrouwder worden met het materieel), deels door de software updates.

Hiermee wil ik niet zeggen dat strandingen verleden tijd zijn, maar ‘om de haverklap’ vind ook ik zwaar overdreven.

Reputatie 7
Badge

Zorg eerst even dat je de juiste context erbij haalt.. ;-)

Reageer