Het mondkapje, wat wel en wat niet. | NS Community

Het mondkapje, wat wel en wat niet.



Toon eerste bericht

83 reacties

Reputatie 7
Badge

Als je dit soort uitzonderingen toelaat dan is het hek helemaal van de dam. Iedereen gaat dat dan op zijn eigen manier opvolgen en dan krijg je chaos. Moeten we niet willen.

Reputatie 6

Als je dit soort uitzonderingen toelaat dan is het hek helemaal van de dam. Iedereen gaat dat dan op zijn eigen manier opvolgen en dan krijg je chaos. Moeten we niet willen.

IK snap je opmerking niet, vanaf het eerste begin is de regering toch al bezig alles onduidelijk te houden, of het om de gebruikte cijferbrij gaat of om onlogische maatregelen. Niet medische mondkapjes…. Je mag sportmondkapjes gebruiken, daar zitten ventielen in, die kapjes filteren hoogstens de ingeademde lucht enigszins, maar niet de uitgeademde lucht. Zijn volledig legaal te gebruiken. Een omgeknoopte bandana mag niet, knoop je hem niet om maar doe je er een stukje elastiek aan om hem op z'n plaats te houden mag het wel…. 
Dus wat jij chaos noemt is geen chaos. Het is een vooropgezet plan. 
Als er geen politici zijn die regeringsmaatregelen bestrijden verstommen de protesten...Als je genoeg onzekerheid en onduidelijkheid creeert bloeden protesten dood omdat men niet meer weet waartegen te protesteren (er zijn toch waar nodig uitzonderingen) en kan een regering weer een stap je verder gaan met de maatregelen….
Een zeer beangstigend vooruitzicht…..

Reputatie 7
Badge +3

Zo jammer weer. Met het begin van je betoog ben ik het helemaal eens. De onduidelijkheid, de inconsequenties, enz. Dat je als partners afstand van elkaar moet houden, tenzij je samenwoont, maar wel naar de hoeren mag. Daar mag je natuurlijk terecht kritiek op hebben.

Maar dan “Het is een vooropgezet plan". Daar geloof ik dus niet in, en door dit soort reacties worden mensen die al dan niet terechte kritiek hebben, gelijk weer als complotdenker neergezet en is een normale discussie niet meer mogelijk :frowning2:

Reputatie 7
Badge +3

Als er al een “vooropgezet plan” zou zijn dan moeten er zo onwaarschijnlijk veel mensen deel uitmaken van het complot dat het nooit is stil te houden. Er is vooralsnog geen enkel bewijs voor welk “vooropgezet plan” dan ook.

Zoals met heel veel dingen in het leven is de eenvoudigste verklaring vaak de beste: er wordt maar wat gekakeld door mensen (politici) zonder veel kennis van zaken. Daardoor moeten er steeds aanpassingen en bijstellingen volgen. Daar komt dan ook nog een keer bij dat wetenschappelijke inzichten continu wijzigen naarmate meer bekend is over het coronavirus. 

Zo jammer weer. Met het begin van je betoog ben ik het helemaal eens. De onduidelijkheid, de inconsequenties, enz. Dat je als partners afstand van elkaar moet houden, tenzij je samenwoont, maar wel naar de hoeren mag. Daar mag je natuurlijk terecht kritiek op hebben.

Maar dan “Het is een vooropgezet plan". Daar geloof ik dus niet in, en door dit soort reacties worden mensen die al dan niet terechte kritiek hebben, gelijk weer als complotdenker neergezet en is een normale discussie niet meer mogelijk :frowning2:

Ik denk dat er t.o.v. maart-april bewust een aantal dingen zijn open gehouden waarbij het risico op besmetting vrij klein is (bijvoorbeeld ook de kappers, naast de zaken die jij noemt). Indien je alles op slot gooit gaat er al gauw een illegaal circuit staan wat waarschijnlijk nog veel erger is. (die zijn er nu ook wel maar dan denk ik een veelvoud daarvan). Laten we met zijn allen hopen dat het vaccin zijn werk gaat doen in de komende maanden cq het komende jaar.

Reputatie 6

Zo jammer weer. Met het begin van je betoog ben ik het helemaal eens. De onduidelijkheid, de inconsequenties, enz. Dat je als partners afstand van elkaar moet houden, tenzij je samenwoont, maar wel naar de hoeren mag. Daar mag je natuurlijk terecht kritiek op hebben.

Maar dan “Het is een vooropgezet plan". Daar geloof ik dus niet in, en door dit soort reacties worden mensen die al dan niet terechte kritiek hebben, gelijk weer als complotdenker neergezet en is een normale discussie niet meer mogelijk :frowning2:

Je mag het niet eens zijn met mijn gedachten over een vooropgezet plan maar waarom wordt er als er aanvullende informatie is dit niet duidelijk openbaar gemaakt? Waarom is het eerste pictogram over covid verdwenen. Waarom moet je als burger elke publicatie van de overheid vastleggen om het vreemde gedrag vast te leggen. Ik heb zoveel jaar in de reclamewereld gezeten dat ik wel weet hoe je mensen met beeld en teksten moet manipuleren. De eerste poster over 1,5 m afstand houden heb ik ook op wayback machinezo snel niet meer kunnen vinden. (de poster met 2 personen met het gezicht naar elkaar toe met een druppelpatroon van de verspreiding)  De onderstaande is volgens mij maar een paar uur online geweest toen het als advies werd gegeven. 1 of 2 x is toeval, vaker is opzet!

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Nooit gehoord van voortschrijdend inzicht?

Reputatie 4

Ik heb nog niet zo'n trein meegemaakt.

 

In de trein waar ik nu mee reis stonden een aantal mensen en kon hooguit 1,5cm gehouden worden

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog niet zo'n trein meegemaakt.

 

In de trein waar ik nu mee reis stonden een aantal mensen en kon hooguit 1,5cm gehouden worden


Dat is toch ook een keuze van de reizigers.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog niet zo'n trein meegemaakt.

 

In de trein waar ik nu mee reis stonden een aantal mensen en kon hooguit 1,5cm gehouden worden

Dat was dan ook 5 maanden geleden, hè? :grin:

Ik heb nog niet zo'n trein meegemaakt.

 

In de trein waar ik nu mee reis stonden een aantal mensen en kon hooguit 1,5cm gehouden worden


Waren er dan helemaal geen zitplekken meer in die trein of kozen deze reizigers er zelf voor om te blijven staan.  Want elke zitplek mag gebruikt worden op dit moment.

Wie moeten we nu geloven @Loes :rolling_eyes:

Reputatie 2

Bedankt loes voor dit duidelijke verhaal. Maar mijn vraag is waarom de ns zo weinig bekendheid geeft aan de nieuwe en oude regels. Ik heb na 1 december een week lang de omroeper horen zeggen dat het mondkapje verplicht is in station en perron, nu hoor je dat bericht al niet meer. Waarom begint de ns geen campagne met daarin uitleg wat de regels zijn? 

 

Ik heb na 1 december een week lang de omroeper horen zeggen dat het mondkapje verplicht is in station en perron, nu hoor je dat bericht al niet meer. 

Ik zie zelf de toegevoegde waarde ook niet. Ik denk dat iedereen die het nu nog niet begrepen heeft of om wat voor reden dan ook zich niet aan de mondkapjesplicht houdt, je ook met al die extra omroepberichten niet gaat bereiken.

Reputatie 2

Ik heb na 1 december een week lang de omroeper horen zeggen dat het mondkapje verplicht is in station en perron, nu hoor je dat bericht al niet meer. 

Ik zie zelf de toegevoegde waarde ook niet. Ik denk dat iedereen die het nu nog niet begrepen heeft of om wat voor reden dan ook zich niet aan de mondkapjesplicht houdt, je ook met al die extra omroepberichten niet gaat bereiken.

Die toegevoegde waarde is er wel, als ik iemand vraag om op het perron volgens de regels een mondkapje te dragen krijg ik 9 van de 10 keer een grote bek van waar ik me mee bemoei en of ik van de politie ben, als het regelmatig omgeroepen wordt, bijv ieder kwartier kan ik op z'n minst die persoon wijzen op het omroepbericht

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou meer bekendheid/attendering in de vorm van omroep berichten en posters juist een pré vinden. Zag gisteren nog veel mensen zonder mondkapje en mensen roken op het perron. Maar hoe kun je iemand wijzen op dat iets niet mag als dat niet duidelijk staat aangegeven? 

Ik heb vanavond dienst, zal ook eens opletten. Ik vind Breda een mooi voorbeeld, bij binnenkomst kun je niet om de grote mondkapsticker heen op de schuifdeuren. Als ik dit dan vergelijk met Maastricht, waar ik niets aangegeven zie staan, is er nog wel wat te winnen op dat gebied.

@Loes,

Wie moeten we nu geloven @Loes :rolling_eyes:

Het valt me op dat een aantal vaste leden weinig van zich laat horen als @Erryt NS aangeeft dat medische uitzonderingen wel toegestaan zijn. Wat staat er toch in die ‘geheime’ handelingsperspectieven? 

 

@NS Community

Kunnen jullie even aangeven hor het nu zit? Zou jammer zijn als de informatie het op het forum voor verwarring zou zorgen. :joy:

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb vanavond dienst, zal ook eens opletten. Ik vind Breda een mooi voorbeeld, bij binnenkomst kun je niet om de grote mondkapsticker heen op de schuifdeuren. Als ik dit dan vergelijk met Maastricht, waar ik niets aangegeven zie staan, is er nog wel wat te winnen op dat gebied.


Ik ben gisteren voor de 2e keer sinds begin maart een klein stukje met de trein geweest en zowel op kleine stations als stationshal en de perrons van Utrecht Centraal geen duidelijke aanduiding gezien met mondkapjesplicht en rookverbod. Er werd ook nergens gehandhaafd. Een tegel met mondkapje op perron maakt mij niet duidelijk dat ik op het perron een mondkapje op moet. Zeker als die tegel aan bij de in/uitstapkanten van perron liggen.

 

Die stickers op het perron waren er geplaatst voor de periode van na 1 juni. Ga hier ook maar eens meer aandacht voor vragen idd.

Reputatie 5

 

Alles wat tot het station behoort, geldt de mondkapplicht, dus ook in de open lucht op de perrons. Onderdoorgangen die gerekend worden tot het station doen daar ook in mee.

Dus ook in de openlucht,maar dat is toch geen binnenruimte?

Reputatie 7
Badge +3

 

Alles wat tot het station behoort, geldt de mondkapplicht, dus ook in de open lucht op de perrons. Onderdoorgangen die gerekend worden tot het station doen daar ook in mee.

Dus ook in de openlucht,maar dat is toch geen binnenruimte?


Perron maakt deel van een station en op een station is een mondkapje verplicht.

Reputatie 5

 

Perron maakt deel van een station en op een station is een mondkapje verplicht.

 

 

En dat heeft dus geen enkele zin in de openlucht en zeker als je medereizigers meters van je afstaan!

Abonnement stopgezet!

Ik sponsor geen wanbeleid!

Reputatie 7
Badge +3

 

Perron maakt deel van een station en op een station is een mondkapje verplicht.

 

 

En dat heeft dus geen enkele zin in de openlucht en zeker als je medereizigers meters van je afstaan!

Abonnement stopgezet!

Ik sponsor geen wanbeleid!


NS heeft die regel niet bedacht maar de overheid. Ga je nu ook emigreren?

Overigens heeft die regel wel degelijk nut, zolang men de 1,5 m niet wenst te respecteren.

Badge +3

.

Reageer