Skip to main content

Ik heb perongeluk vertraging veroorzaakt

• May 1, 2025
  • 5 reacties
  • 228 Bekeken

Ik zat vanmorgen in een drukke ICMm, waarbij ik met een aantal mensen op het balkon stond. Toen de deuren dichtgingen, leunde ik tegen de gele stang van de deur aan.

Wat ik alleen niet wist, is dat de pneumatiek hierdoor de deur niet volledig kon sluiten.

De trein bleef lang op het station staan, en ik hoorde nogal wat portoverkeer vanuit de cabine. Op een geven moment kwam er iemand naar beneden. Ik schrikte op waardoor mijn gewicht loskwam van de deur. Ik hoorde de pneumatiek blazen en de machinist ging weer naar boven.

Uiteindelijk hebben we met +5 het station verlaten 

Ik voel me er best wel schuldig om en ik hoop via deze weg mijn excuses aan te bieden aan het personeel en de reizigers die in deze trein aanwezig waren.

5 reacties

Aar
Forum|alt.badge.img
  • Super user
  • May 1, 2025

Gelukkig deed je het niet met opzet, dus niemand kan jou het kwalijk nemen. Maar volgende keer ergens anders tegenaan leunen, wat niet beweegt. 😉

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • May 1, 2025

Gelukkig deed je het niet met opzet, dus niemand kan jou het kwalijk nemen. Maar volgende keer ergens anders tegenaan leunen, wat niet beweegt. 😉

Maar een trein beweegt in z'n geheel, dan zou je nergens tegen aan kunnen leunen... (tenzij ie stil staat natuurlijk) 😛

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • May 1, 2025

Ik vind dit ook wel eentje voor de categorie “Blunders op het spoor” 🤣:

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • May 1, 2025

Maar een trein beweegt in z'n geheel, dan zou je nergens tegen aan kunnen leunen... (tenzij ie stil staat natuurlijk) 😛

Snelheid is relatief dus alle beweegt even goed wel als niet. De aarde draait ook nog om zijn as en om de zon. etc. Dus als je tegen niks aan zou mogen leunen dat beweegt, zou je mergens tegenaan mogen leunen :P

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • May 1, 2025

Snelheid is relatief dus alle beweegt even goed wel als niet. De aarde draait ook nog om zijn as en om de zon. etc. Dus als je tegen niks aan zou mogen leunen dat beweegt, zou je mergens tegenaan mogen leunen :P

Als we toch bezig zijn: atomen raken elkaar eigenlijk nooit aan, dus in principe leun je nooit echt ergens tegenaan. 

Je volgt dus ten alle tijden de regel. 😊