incasso

  • 8 August 2023
  • 6 reacties
  • 233 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik kreeg op 14 Juni een boete die ik op 18 July heb betaald. Nou heb ik een incasso brief binnen gekregen van een bedrag van 40EURO. Boete bedrag was 60.60EURO. De kosten van de incasso waren 100.60EURO. Hoezo moet ik nog 40EURO betalen? Waarom is er überhaupt nog een incasso procedure opgestart terwijl het bedrag betaald? Heb ik geen recht om de tijd te krijgen om het bedrag te betalen? En graag wil ik weten wat de tijdsbestek is voor het betalen van een rekening.

Ik hoor het graag!


6 reacties

Badge +3

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u dus niet helpen met uw vraag.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om uw vraag aan een medewerker van NS te stellen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

De betaaltermijn bij een boete is 14 dagen, daarna wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau.

Reputatie 7
Badge +4

Reizen met een geldig kaartje is, zo nu weer blijkt, een stuk minder duur. Prijzig ritje zo.

Heb ik geen recht om de tijd te krijgen om het bedrag te betalen? 

Bij elke betaling geldt een uiterste termijn. U heeft niet het ‘recht’ die te overschrijden. Zonde van uw geld zo, ik zou wel een leukere besteding kunnen bedenken.

 

Reputatie 7

Reizen met een geldig kaartje is, zo nu weer blijkt, een stuk minder duur. Prijzig ritje zo.

Heb ik geen recht om de tijd te krijgen om het bedrag te betalen? 

Bij elke betaling geldt een uiterste termijn. U heeft niet het ‘recht’ die te overschrijden. Zonde van uw geld zo, ik zou wel een leukere besteding kunnen bedenken.

 

Is dit op zijn plaats en is dit forum daar wel voor bedoeld ?

Reputatie 7
Badge

Jazeker. Ook als leermomentje.

Reputatie 7

Als leermomentje dient de boete waartoe TS is veroordeeld. Is het dan wel passend en conform de bedoeling van dit forum, om daar achteraf nog eens zelf een paar tergende opmerkingen aan toe te voegen ? Dit terwijl de vraag al op een fatsoenlijke wijze was beantwoord.

Reageer