Informatie over drukte? | NS Community
beantwoord

Informatie over drukte?


Kan ik ergens informatie vinden over hoe druk het is op een bepaalde route en hoe laat de rustige tijdstippen zijn?
icon

Beste antwoord door Iris NS 19 June 2017, 21:42

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
In de reisplanner kun je per reis (datum + tijdstip) zien wat de te verwachten drukte is. Helaas rijdt NS op het moment met zulke idioot korte treinen dat op sommige trajecten de IC's op zaterdag- en zondagochtend uitpuilen.
Dus als je wil weten hoe laat het rustig is dan moet je een hele hoop reizen plannen?
Waar, wanneer en hoe laat wilt u reizen? Wij kunnen u waarschijnlijk adviseren over (relatief) rustige treinen.
Je kunt dit inderdaad terugvinden in de reisplanner op de website en in de app. Mocht je zelf drukte ervaren (of juist niet), dan kun je dit ook zelf doorgeven in de Reisplanner Xtra app.
Is dat misschien geen handige tip?Dat je een optie krijgt om te zoeken wanneer het op een bepaalde route druk of juist rustig is?
Ik moet binnenkort van Voorhout naar Amsterdam Sloterdijk. 4x per week.
In de ochtend heen? De sprinters lijken hier allemaal rustig te zijn, de drukte gaat de andere richting op in de ochtend. Intercity's Haarlem - Amsterdam zijn volgens de reisplanner tussen 8:10 en 9:10 wel zeer druk, maar je kunt natuurlijk ook in Heemstede-Aerdenhout overstappen dan zijn ze ietsjes rustiger. Zoek je rust, dan zou ik 7:15 of 9:15 proberen.

Over of de treinen vooraan of juist achteraan rustig zijn doet de reisplanner geen uitspraken, ook een trein die als 'rustig' te boek staat kan voorin helemaal vol zitten terwijl er achterin anderhalve man en een paardenkop zitten, dat zul je moeten uitvinden (of er moet hier iemand zijn die de verdeling van deze specifieke treinen kent).
En terug rond half 5 tot half 6. Vanmiddag was die route tot Haarlem wel erg druk. Zelfs de 1e klas zat vol.
Ik kan ook van Voorhout naar Leiden en daar de intercity naar Amsterdam Sloterdijk pakken. Mag dit met een Traject Vrij Voorhout -
Amsterdam Sloterdijk?
Nee, dat is niet toegestaan jvleijden1980. Als je op de reisplanner zoekt, zie je alle mogelijke reismogelijkheden staan. De enige overstappen die je onder je abonnement vallen zijn Haarlem en Heemstede-Aerdenhout.
En terug rond half 5 tot half 6. Vanmiddag was die route tot Haarlem wel erg druk. Zelfs de 1e klas zat vol.
Dan zou ik voor half vijf aan (intercity 16:39 van Sloterdijk), want de treinen van 17:09 t/m 18:39 hebben allemaal de aanduiding 'druk'.

Reageer