lengte machinist | NS Community
beantwoord

lengte machinist

  • 20 December 2021
  • 6 reacties
  • 1270 Bekeken

Hoe lang mag je zijn voor het beroep machinist, ik ben nu 15 en 1.93 m lang, kan dit voor problemen zorgen?

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 December 2021, 22:15

Bekijk origineel

6 reacties

Hoe lang mag je zijn voor het beroep machinist, ik ben nu 15 en 1.93 m lang, kan dit voor problemen zorgen?

De maximale lengte is 1,95 meter. Als u wel groeit tot 1,95 meter dan is de kans klein dat u machinist kan worden helaas. 

U kunt dan nog wel conducteur worden.

Dat is bepaald waarschijnlijk omdat de machinistruimtes nogal krap kunnen zijn.

Hoe lang mag je zijn voor het beroep machinist, ik ben nu 15 en 1.93 m lang, kan dit voor problemen zorgen?

De maximale lengte is 1,95 meter. Als u wel groeit tot 1,95 meter dan is de kans klein dat u machinist kan worden helaas. 

U kunt dan nog wel conducteur worden.

Dat is bepaald waarschijnlijk omdat de machinistruimtes nogal krap kunnen zijn.

Hoe kom je erbij dat de machinisten cabines krap zijn?

Het tegendeel is nml. waar, de cabines van tegenwoordig zijn vrij ruim en ook is er eigenlijk geen beperking als je wat langer bent in de cabines.  Vroeger was dit anders maar het nieuwe materieel is dat in mijn ogen zeker geen enkel probleem.

 

Maar of recruitment nog rekening houdt met de lengte durf ik niet te zeggen daar zou je ze voor moeten benaderen.

Reputatie 7
Badge +3

Bij vacatures voor machinist bij NS staat nog wel “Vanwege veiligheidsredenen is het belangrijk dat je tussen de 160 cm en 196 cm lang bent.” 

Zelfde eis die @Momo aangeeft gold ook voor hoofdconducteurs.

Reputatie 7
Badge +3

Bij vacatures voor hoofdconducteurs staat dat inderdaad ook nog steeds.

Badge +3

Bij vacatures voor hoofdconducteurs staat dat inderdaad ook nog steeds.

LAATSTE NIEUWS

We verhogen uw pensioen met 1,02%!

 

En nee, ik werk niet bij/voor NS….

Dus misschien mag je wel 1.99m zijn? Of is dat bij voorbaat afkeur dus?

Reageer