Hoi allemaal, ik heb momenteel een staffunctie bij een organisatie uit het openbaar vervoer en ik overweeg om machinist te worden bij NS. Ik heb de afgelopen tijd al aardig wat research gedaan. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen met een aantal vraagtekens die ik nog voor mezelf heb.
Je komt terecht in een volcontinue rooster. Op basis hiervan weet je ver van tevoren hoe het patroon van vrije dagen eruitziet. Hoe ver van tevoren weet je op welke tijden je moet werken op de dagen dat je werkt? Kan iemand een voorbeeld geven van hoe het rooster er ongeveer uit kan zien in de eerste jaren?
Het maximale salaris bij indiensttreding is € 2.719,80 op basis van 36 uur wordt aangegeven. Geldt dit ook voor mensen die al werkzaam zijn in het OV? Of is er een mogelijkheid om hoger ingeschaald te worden op het moment dat je al in het OV werkzaam bent? Het lijkt mij logisch dat ik wat salaris ga inleveren als ik deze stap zet, maar ik wil graag berekenen waar ik netto op uitkom en wat het verschil dan is met mijn huidige salaris.
Alvast bedankt voor het meedenken!