Skip to main content

Mijn fantastische trein rit!

  • 22 May 2024
  • 47 reacties
  • 793 Bekeken

Hallo Lieve mensen,

 

Vandaag heb ik een hele mooie treinrit gemaakt van Middelburg naar Utrecht.

We gingen lekker naar Rotterdam met de trein, maar uh oh! Een persoon op het spoor, dus we stopten in Dordrecht en moesten overstappen op de Sprinter richting Den Haag Centraal. Bomvol natuurlijk, werd gedwongen om in de meest pijnlijke posities te staan, maar ik ben aangekomen in Rotterdam Centraal met een vertraging van 10 minuten.

 

HAHA! overstap gemist, dus kon weer 20 minuten langer wachten, nou dat was het wel, dacht ik. Niet dus. Een aanrijding tussen Woerden en Utrecht Centraal, dan maar overstappen op Gouda naar de Sprinter richting Tiel. Onderweg kregen we te horen dat ie zou rijden tot Woerden.

 

Inmiddels sta ik vast in Woerden en ben ik keihard aan het huilen, want naar huis gaan is verspilling van de moeite die ik heb gedaan om naar Utrecht te gaan, maar doorgaan wil ik ook niet meer.

 

Dan maar de stadsbussie pakken, die ik ook gemist heb.

 

Samenloop van omstandigheden 🥰

 

Dit is gewoon even om te klagen.

 

06:15 Vertrokken

Verwachte Aankomsttijd: 10:24 

Originele Aankomsttijd: 08:27

 

 

Inmiddels heb ik mijn poging gestaakt omdat het echt niet te doen was

47 reacties

Reputatie 7
Badge

Nee, het zit je niet mee. Hopelijk heb je toch nog een goeie dag in Utrecht en is je terugreis (als je die nog moet maken) een stuk soepeler!

Reputatie 7

Nee, het zit je niet mee. Hopelijk heb je toch nog een goeie dag in Utrecht en is je terugreis (als je die nog moet maken) een stuk soepeler!

Hihi, ik heb m'n poging gestaakt want het is echt niet te doen.

 

Tijd om te ontdekken of m'n treinreis naar huis goed gaat...

Reputatie 7
Badge

Woerden is ook een leuke stad om even rond te kijken. 🙂

Reputatie 7
Badge

Nee, het zit je niet mee. Hopelijk heb je toch nog een goeie dag in Utrecht en is je terugreis (als je die nog moet maken) een stuk soepeler!

Hihi, ik heb m'n poging gestaakt want het is echt niet te doen.

 

Tijd om te ontdekken of m'n treinreis naar huis goed gaat...

Ik help het je hopen.…

Er is nu een sectiestoring tussen Bergen op Zoom en Rilland.....😢

Reputatie 7

Nee, het zit je niet mee. Hopelijk heb je toch nog een goeie dag in Utrecht en is je terugreis (als je die nog moet maken) een stuk soepeler!

Hihi, ik heb m'n poging gestaakt want het is echt niet te doen.

 

Tijd om te ontdekken of m'n treinreis naar huis goed gaat...

Ik help het je hopen.…

Er is nu een sectiestoring tussen Bergen op Zoom en Rilland.....😢

HAHAHAHA, ik ga nu echt heel hard huilen, dan zijn we wel een uur verder, dus heeel mischien.

Reputatie 7

Woerden is ook een leuke stad om even rond te kijken. 🙂

Tja, lekker rondkijken in Woerden terwijl ik eigenlijk op school hoor te zijn, ook leuk. 🙈

Reputatie 7

Kasteel in Woerden is wel interessant (toch nog iets educatiefs dan 😉) en je kan er lekker eten.

Het lijkt wel weer de wet van Murphy, zo'n reis met aanrijding, personen op spoor en storing. Vermoeiend.

Vam die personen op het spoor blijf ik schrikken hoe vaak ik dat vermeld zie staan de laatste jaren (was dat altijd al zo of is er echt een toename de laatste tijd?) Het lijkt dagelijkse kost... onbegrijpelijk dat mensen dat doen. Zelf ook al enkele keren onderweg geweest waarbij een stuk erg langzaam werd gereden wegens " mogelijk personen op of bij het spoor".

Reputatie 7

Kasteel in Woerden is wel interessant (toch nog iets educatiefs dan 😉) en je kan er lekker eten.

Het lijkt wel weer de wet van Murphy, zo'n reis met aanrijding, personen op spoor en storing. Vermoeiend.

Vam die personen op het spoor blijf ik schrikken hoe vaak ik dat vermeld zie staan de laatste jaren (was dat altijd al zo of is er echt een toename de laatste tijd?) Het lijkt dagelijkse kost... onbegrijpelijk dat mensen dat doen. Zelf ook al enkele keren onderweg geweest waarbij een stuk erg langzaam werd gereden wegens " mogelijk personen op of bij het spoor".

Het zijn er wel meer dan eerst ja, maar het leven is nu ook een stuk zwaarder voor velen. Dan nog vind ik het behoorlijk egoïstisch als je er voor kiest om voor een trein te springen, er zijn wegen waarmee je geen mensen traumatiseerd en 1 daarvan is hulp zoeken, overigens ook de beste weg. 

 

Die aanrijding was ook met een persoon, weet alleen niet of het een ongeluk was of weer opzet.

Reputatie 7
Badge +1

Hoe dan ook is het een trieste situatie die alleen maar verliezers kent.

Reputatie 7

Kan ik hier trouwens GTBV voor krijgen? Ik ben nooit uitgecheckt en op mijn NS zal dus staan dat ik heb ingecheckt in Middelburg om 06:00 en uitgecheckt om 12:00…

 

Heb trouwens nuttigere dingen gedaan in mijn leven dan 6 uur in de trein zitten om op hetzelfde punt te eindigen...

Reputatie 7
Badge

Als je met een uur of meer (verwachte) vertraging je reis niet hebt afgemaakt, heb je recht op volledige terugbetaling van je kosten.

Reputatie 7
Badge +1

Als de vertraging door het toedoen van NS een halfuur of langer is, of je hebt je reis überhaupt niet af kunnen maken, dan heb je daar inderdaad recht op.

Een blik op deze rit zegt genoeg:

 

Reputatie 7
Badge +3

Kan ik hier trouwens GTBV voor krijgen? Ik ben nooit uitgecheckt en op mijn NS zal dus staan dat ik heb ingecheckt in Middelburg om 06:00 en uitgecheckt om 12:00…

 

Heb trouwens nuttigere dingen gedaan in mijn leven dan 6 uur in de trein zitten om op hetzelfde punt te eindigen...

In het GtbV formulier staat toch ook de optie om aan te geven dat je de bestemming niet bereikt hebt? 

Ik zou wel even checken of er door niet binnen een uur weer op je vertrekstation uit te checken het instaptarief is ingehouden. 

Reputatie 7
Badge

In het GtbV formulier staat toch ook de optie om aan te geven dat je de bestemming niet bereikt hebt? 

Klopt

Reputatie 7

Vam die personen op het spoor blijf ik schrikken hoe vaak ik dat vermeld zie staan de laatste jaren (was dat altijd al zo of is er echt een toename de laatste tijd?) Het lijkt dagelijkse kost... onbegrijpelijk dat mensen dat doen. Zelf ook al enkele keren onderweg geweest waarbij een stuk erg langzaam werd gereden wegens " mogelijk personen op of bij het spoor".

Ja dat is toegenomen. Aantal aanrijdingen is sinds corona bijna verdubbeld (bron rijdendetreinen). Lang leve het opper-kapitalisme en jarenlange bezuinigingen op de zorg... 

Badge +3

Het GTbV systeem zal een claim waarschijnlijk afwijzen als je opgeeft dat je naar Utrecht wilde en in Woerden besloten hebt terug te reizen. Dan wil het daar eigenlijk een uitcheck zien.

Je geeft aan dat je vanuit Woerden een stadsbus wilde nemen, maar die gemist hebt. Of ben je niet bij de bushalte geweest?

Reputatie 7

Vam die personen op het spoor blijf ik schrikken hoe vaak ik dat vermeld zie staan de laatste jaren (was dat altijd al zo of is er echt een toename de laatste tijd?) Het lijkt dagelijkse kost... onbegrijpelijk dat mensen dat doen. Zelf ook al enkele keren onderweg geweest waarbij een stuk erg langzaam werd gereden wegens " mogelijk personen op of bij het spoor".

Ja dat is toegenomen. Aantal aanrijdingen is sinds corona bijna verdubbeld (bron rijdendetreinen). Lang leve het opper-kapitalisme en jarenlange bezuinigingen op de zorg... 

Het is niet alleen dat, corona heeft echt een zware impact op iedereen gehad, en ik neem aan dat geen één zorgsysteem zoveel mensen aankan. Wat ook niet helpt is dat mensen al gauw een zelf diagnose doen, en daarmee naar de psychiater gaan terwijl ze dat eigenlijk helemaal niet nodig hebben en dus de mensen die ECHT hulp nodig hebben laten wachten. Lang leven het internet.

 

Ik ben totaal veranderd door de corona-periode en had het geluk dat ik vrienden om me heen had, velen hadden dat niet.

Reputatie 7

Kan ik hier trouwens GTBV voor krijgen? Ik ben nooit uitgecheckt en op mijn NS zal dus staan dat ik heb ingecheckt in Middelburg om 06:00 en uitgecheckt om 12:00…

 

Heb trouwens nuttigere dingen gedaan in mijn leven dan 6 uur in de trein zitten om op hetzelfde punt te eindigen...

In het GtbV formulier staat toch ook de optie om aan te geven dat je de bestemming niet bereikt hebt? 

Ik zou wel even checken of er door niet binnen een uur weer op je vertrekstation uit te checken het instaptarief is ingehouden. 

Is MijnNS nou gewoon zo traag of wat 😃, heb vandaag namelijk ook een ritje naar Goes gemaakt die er ook niet tussen staat....

Reputatie 7
Badge +1

NS is altijd traag met het tonen van reishistorie. Zeker wanneer je Flex hebt. Anno 2024 zou het toch geen rocket science moeten zijn om dit real time te updaten…

De melding niet in-/uitgecheckt komt bij mij ook te pas en te onpas in beeld. Zelfs als ik gewoon netjes in- en uitgecheckt heb.

Het lijkt soms alsof men bij NS alle reizen handmatig in de systemen moeten overzetten 😅

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt soms alsof men bij NS alle reizen handmatig in de systemen moeten overzetten 😅

Ik zie het al helemaal voor me, een legertje tikgeiten die uitdraaien van OV-chipkaart handmatig zitten over te tikken en daarbij ook nog even de ritprijs handmatig moeten uitrekenen. Dat zou wel verklaren waarom bij mij al een tijd geleden een reis van €0 (Weekend Vrij) “al” na 3 dagen in mijn reishistorie stond en een reis met 40% korting pas na 3 weken. Dat uitrekenen van de prijs kost nog wat extra tijd. 

Reputatie 7

Het lijkt soms alsof men bij NS alle reizen handmatig in de systemen moeten overzetten 😅

Ik zie het al helemaal voor me, een legertje tikgeiten die uitdraaien van OV-chipkaart handmatig zitten over te tikken en daarbij ook nog even de ritprijs handmatig moeten uitrekenen. Dat zou wel verklaren waarom bij mij al een tijd geleden een reis van €0 (Weekend Vrij) “al” na 3 dagen in mijn reishistorie stond en een reis met 40% korting pas na 3 weken. Dat uitrekenen van de prijs kost nog wat extra tijd. 

Dat moeten ze natuurlijk zonder rekenmachine uitrekenen dus ik snap wel dat dat wat tijd kost... Ze zijn eigenlijk net zoals die hamstertjes in je computer die zorgen dat je computer werkt, er zit alleen weinig tempo in 😁.

Reputatie 7
Badge +3

Dat moeten ze natuurlijk zonder rekenmachine uitrekenen dus ik snap wel dat dat wat tijd kost... Ze zijn eigenlijk net zoals die hamstertjes in je computer die zorgen dat je computer werkt, er zit alleen weinig tempo in 😁.

Ja, natuurlijk zonder rekenmachines. Weet je wel hoeveel dat kost om al ze allemaal een rekenmachine te geven? Het geld groeit NS niet op de rug. Gewoon hoodfrekenen en wie dat niet kan, kan gebruik maken van een ouderwets telraam. Maar er is maar 1 telraam op 4 medewerkers (ook die dingen kosten geld), dus dat betekent lange wachtrijen, want tegenwoordig kan niemand meer hoofdrekenen. 

 

En die hamsters in je computer moet je natuurlijk wel regelmatig te eten geven, anders zit er weinig actie in. Hoe vaak ik dat al niet vergeten ben, kan ik weer zo'n dode hamster uit de computer halen. 

Reputatie 7

Dat moeten ze natuurlijk zonder rekenmachine uitrekenen dus ik snap wel dat dat wat tijd kost... Ze zijn eigenlijk net zoals die hamstertjes in je computer die zorgen dat je computer werkt, er zit alleen weinig tempo in 😁.

Ja, natuurlijk zonder rekenmachines. Weet je wel hoeveel dat kost om al ze allemaal een rekenmachine te geven? Het geld groeit NS niet op de rug. Gewoon hoodfrekenen en wie dat niet kan, kan gebruik maken van een ouderwets telraam. Maar er is maar 1 telraam op 4 medewerkers (ook die dingen kosten geld), dus dat betekent lange wachtrijen, want tegenwoordig kan niemand meer hoofdrekenen. 

 

En die hamsters in je computer moet je natuurlijk wel regelmatig te eten geven, anders zit er weinig actie in. Hoe vaak ik dat al niet vergeten ben, kan ik weer zo'n dode hamster uit de computer halen. 

Ja, ik neem aan dat de NS ook maar 1 "hamster" gebruikt voor dit soort werken, is toch aardig wat besparing!

Badge +3

Ehh… https://giphy.com/gifs/animated-aXThX9ftrHnji

Reputatie 7

Overigens wel leuk om te laten zien hoe mijn treinreis er uit zag

Middelburg - Dordrecht
Dordrecht - Rotterdam Centraal
Rotterdam Centraal - Gouda
Gouda - Woerden

Totale ritduur: 2 uur en 50 minuten (met overstaptijd is dat 3 uur en 11 minuten) 😀 

 

 

Ennnn weer naar huis!

Woerden - Rotterdam Centraal
Rotterdam Centraal - Middelburg

Totale Ritduur: 2 uur 31 minuten (met overstaptijd is dat 2 uur en 54 minuten)

 

Totaal + tijd in Woerden komt dat neer op: 6 uur en 30 minuten 😀, ik heb zo'n gevoel dat dat net niet genoeg is voor GTBV 😆.

 

(Allemaal met de hoofd uitgerekend daar kan de NS van leren!)

Reageer