Skip to main content

Mijn fantastische trein rit!

  • 22 May 2024
  • 47 reacties
  • 793 Bekeken

Hallo Lieve mensen,

 

Vandaag heb ik een hele mooie treinrit gemaakt van Middelburg naar Utrecht.

We gingen lekker naar Rotterdam met de trein, maar uh oh! Een persoon op het spoor, dus we stopten in Dordrecht en moesten overstappen op de Sprinter richting Den Haag Centraal. Bomvol natuurlijk, werd gedwongen om in de meest pijnlijke posities te staan, maar ik ben aangekomen in Rotterdam Centraal met een vertraging van 10 minuten.

 

HAHA! overstap gemist, dus kon weer 20 minuten langer wachten, nou dat was het wel, dacht ik. Niet dus. Een aanrijding tussen Woerden en Utrecht Centraal, dan maar overstappen op Gouda naar de Sprinter richting Tiel. Onderweg kregen we te horen dat ie zou rijden tot Woerden.

 

Inmiddels sta ik vast in Woerden en ben ik keihard aan het huilen, want naar huis gaan is verspilling van de moeite die ik heb gedaan om naar Utrecht te gaan, maar doorgaan wil ik ook niet meer.

 

Dan maar de stadsbussie pakken, die ik ook gemist heb.

 

Samenloop van omstandigheden 🥰

 

Dit is gewoon even om te klagen.

 

06:15 Vertrokken

Verwachte Aankomsttijd: 10:24 

Originele Aankomsttijd: 08:27

 

 

Inmiddels heb ik mijn poging gestaakt omdat het echt niet te doen was

47 reacties

Kan ik hier trouwens GTBV voor krijgen? Ik ben nooit uitgecheckt en op mijn NS zal dus staan dat ik heb ingecheckt in Middelburg om 06:00 en uitgecheckt om 12:00…

 

Heb trouwens nuttigere dingen gedaan in mijn leven dan 6 uur in de trein zitten om op hetzelfde punt te eindigen...


Niet als je abonnement hebt. Die van mij is ook afgewezen, het gebeurt wel vaker. Ooit 3,5 uur erover gedaan om van Middelburg - Goes, daar gestrand vanwege een aanrijding. Meerdere keren verkeerd omgeroepen welk trein op welk perron terugreed. Vervolgens wel in de juiste trein. Maar die had weer storing. Konden er niet uit afijn. 1 grote ramp.

en dit soort dingen gebeuren altijd als je belangrijke afspraken hebt op kantoor.  Moest naar DH

Reputatie 7
Badge +1

En die hamsters in je computer moet je natuurlijk wel regelmatig te eten geven, anders zit er weinig actie in. Hoe vaak ik dat al niet vergeten ben, kan ik weer zo'n dode hamster uit de computer halen. 

Ja, ik neem aan dat de NS ook maar 1 "hamster" gebruikt voor dit soort werken, is toch aardig wat besparing!

Ik zie de storingsberichten hierover al voor me: “Door een defecte hamster is het helaas niet mogelijk om uw reishistorie op te halen. Onze excuses voor het ongemak”.

Badge +3

Zo te zien heeft @Gorott Dal Vrij, en dan komt het wel goed.

Reputatie 7
Badge +3

En die hamsters in je computer moet je natuurlijk wel regelmatig te eten geven, anders zit er weinig actie in. Hoe vaak ik dat al niet vergeten ben, kan ik weer zo'n dode hamster uit de computer halen. 

Ja, ik neem aan dat de NS ook maar 1 "hamster" gebruikt voor dit soort werken, is toch aardig wat besparing!

Ik zie de storingsberichten hierover al voor me: “Door een defecte hamster is het helaas niet mogelijk om uw reishistorie op te halen. Onze excuses voor het ongemak”. 😁

De hamster was eerder vandaag wel defect (overwerkt of bezweken onder de werkdruk) waardoor MijnNS er een tijdje geheel uitlag. Dan kan het leger typegeiten ook niet de reisgegevens inkloppen en heeft Gorott geen bijgewerkte reishistorie. En als er een nieuwe hamster moet komen die met de trein over hetzelfde traject als Gorott moet komen dan duurt het wel even voor die de taak kan overnemen. En intussen stapelt de hoeveelheid in te voeren reisgegevens zich op. 🤣

Reputatie 7
Badge +1

Het zal dan ook niet lang duren voordat NS een hamsterwerfingscampagne zal opstarten.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien eens proberen wat hamsters weg te kapen bij AH. Maar die hebben daar denk ik betere secundaire arbeidsvoorwaarden, mogen vast onbeperkt de overgebleven groente en fruit op eten. 

Reputatie 7
Badge +1

Maar die hebben daar denk ik betere secundaire arbeidsvoorwaarden, mogen vast onbeperkt de overgebleven groente en fruit op eten. 

Daar kan gratis 1e klas reizen helaas niet tegenop. 

Reputatie 7
Badge +3

Nee joh, veel te gevaarlijk voor die hamsters om met de trein te reizen. Voor je het weet hapt er een hond naar je en ze zijn zo klein dat mensen ze misschien niet zien op de stoelen en gaan dan gewoon bovenop ze zitten. En dansen op een leuk muziekje mag ook niet in de trein, zorgt voor overlast voor de andere reizigers.

Reputatie 7

En die hamsters in je computer moet je natuurlijk wel regelmatig te eten geven, anders zit er weinig actie in. Hoe vaak ik dat al niet vergeten ben, kan ik weer zo'n dode hamster uit de computer halen. 

Ja, ik neem aan dat de NS ook maar 1 "hamster" gebruikt voor dit soort werken, is toch aardig wat besparing!

Ik zie de storingsberichten hierover al voor me: “Door een defecte hamster is het helaas niet mogelijk om uw reishistorie op te halen. Onze excuses voor het ongemak”.

"Beste reizigers, door een slaperige hamster kan de reisinformatie niet geupdate worden. Check voor uw vertrek de reispl-..., Oh dat kan natuurlijk niet..."

Reputatie 7

Dag 2!

 

Kan die hamster die aan de app werkt trouwens eens wat bugs oplossen, zie er nu al genoeg in 1 foto.

Reputatie 7

4 defecte bovenleiding, 3 daarvan op trajecten waar ik reis....

Eerder 1 defecte bovenleiding en 3 trajecten met minder treinen vanwege de vele omgeleide goederentreinen (BetuweRoute naar Duitsland is dicht vanwege werkzaamheden in Duitsland en met de Brabantroute gestremd moeten er nu enorm veel goederentreinen via Utrecht omrijden). Verstoring elders was hier waarschijnlijk een betere melding geweest.

Reputatie 7

Eerder 1 defecte bovenleiding en 3 trajecten met minder treinen vanwege de vele omgeleide goederentreinen (BetuweRoute naar Duitsland is dicht vanwege werkzaamheden in Duitsland en met de Brabantroute gestremd moeten er nu enorm veel goederentreinen via Utrecht omrijden). Verstoring elders was hier waarschijnlijk een betere melding geweest.

Leek me ook al sterk dat er minder treinen rijden op een spoor met een defecte bovenleiding, neem aan dat er dan helemaal geen treinen kunnen rijden. 🤣 en vond het ook al raar dat het tot 4 uur duurde.

23-05-2024

Vanwege defecte bovenleiding bij Lage Zwaluwe en vele omgeleide goederentreinen rijden niet of beperkt:

  • - IC 800 opgeheven Ut-Ehv v.v.
  • - IC 2400 opgeheven Ddr-Rtd v.v.
  • - IC 2800 gehele traject opgeheven
  • - Spr 8900 opgeheven Apn-Ut v.v.

Ook rijden door de defecte bovenleiding niet:

  • - Spr 6600 Ddr - Bd v.v.
  • - Spr 5900 Zlw - Ddr v.v.
  • - IC 2200 Ddr - Rsd v.v.
  • - IC 2300 Ddr - Rsd v.v.
  • ----‐----------------------------
  • - IC 1100 rituitval door wisselstoring

Inmiddels ligt die omleidingsroute ook plat vanwege een aanrijding🙁 Omrijden via Haarlem dan maar?

Reputatie 7

Inmiddels ligt die omleidingsroute ook plat vanwege een aanrijding🙁 Omrijden via Haarlem dan maar?

Kan je net zo goed het hele spoor platleggen zodat goederenvervoer kan blijven rijden🤣.

 

Zie iniedergeval een grote groep van goederentrein staan in Den Bosch en het spoor tussen Den Bosch - Utrecht

Reputatie 6

23-05-2024

Vanwege defecte bovenleiding bij Lage Zwaluwe en vele omgeleide goederentreinen rijden niet of beperkt:

  • - IC 800 opgeheven Ut-Ehv v.v.
  • - IC 2400 opgeheven Ddr-Rtd v.v.
  • - IC 2800 gehele traject opgeheven
  • - Spr 8900 opgeheven Apn-Ut v.v.

Ook rijden door de defecte bovenleiding niet:

  • - Spr 6600 Ddr - Bd v.v.
  • - Spr 5900 Zlw - Ddr v.v.
  • - IC 2200 Ddr - Rsd v.v.
  • - IC 2300 Ddr - Rsd v.v.
  • ----‐----------------------------
  • - IC 1100 rituitval door wisselstoring

De prognose dat er weer treinen gaan rijden is inmiddels bijgesteld naar 21.30 uur. Gaat weer lekker.

Reputatie 7

23-05-2024

Vanwege defecte bovenleiding bij Lage Zwaluwe en vele omgeleide goederentreinen rijden niet of beperkt:

  • - IC 800 opgeheven Ut-Ehv v.v.
  • - IC 2400 opgeheven Ddr-Rtd v.v.
  • - IC 2800 gehele traject opgeheven
  • - Spr 8900 opgeheven Apn-Ut v.v.

Ook rijden door de defecte bovenleiding niet:

  • - Spr 6600 Ddr - Bd v.v.
  • - Spr 5900 Zlw - Ddr v.v.
  • - IC 2200 Ddr - Rsd v.v.
  • - IC 2300 Ddr - Rsd v.v.
  • ----‐----------------------------
  • - IC 1100 rituitval door wisselstoring

De prognose dat er weer treinen gaan rijden is inmiddels bijgesteld naar 21.30 uur. Gaat weer lekker.

Als je heel postief denkt, zal het wel over zijn binnen minstens 50 jaar! maar stel jij bent een "het glas is half leeg" dan kan het ook best langer dan 50 jaar duren!

Reputatie 7
Badge +1

Tegen die tijd zal de reishistorie wellicht wel al up to date zijn 😉

Reputatie 7

Tegen die tijd zal de reishistorie wellicht wel al up to date zijn 😉

'T zou een wereldwonder zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Tegen die tijd zal de reishistorie wellicht wel al up to date zijn 😉

Loop je wel tegen het feit aan dat de reishistorie maar maximaal 18 maanden wordt bewaard en je een GtbV binnen 3 maanden van de reisdatum moet indienen. 😁

 

Maar alle gekheid op een stokje, dit soort storingen zijn gewoon ruck. Dat is wel wat anders dan gewoon een vertraginkje van 15 minuten of een half uur. Vanwege dit soort dingen ben ik blij dat ik niet meer hoef te forenzen. De reden ervan (reorganisatie en daarom ontslag) was misschien niet echt fijn, maar intussen ben ik er content mee. 

Reputatie 7

Tegen die tijd zal de reishistorie wellicht wel al up to date zijn 😉

Loop je wel tegen het feit aan dat de reishistorie maar maximaal 18 maanden wordt bewaard en je een GtbV binnen 3 maanden van de reisdatum moet indienen. 😁

 

Maar alle gekheid op een stokje, dit soort storingen zijn gewoon ruck. Dat is wel wat anders dan gewoon een vertraginkje van 15 minuten of een half uur. Vanwege dit soort dingen ben ik blij dat ik niet meer hoef te forenzen. De reden ervan (reorganisatie en daarom ontslag) was misschien niet echt fijn, maar intussen ben ik er content mee. 

Elke storing is ruk, maar de storingen waarbij omreizen niet mogelijk is zijn nog rukker. Bij deze storingen kan je nog via Breda naar Rotterdam. Tenzij je natuurlijk tussen Dordrecht - Roosendaal / Breda woont, dan is het een ander verhaal.…

 

Denk bijvoorbeeld aan een storing tussen Tilburg en Breda, en jij bent in Roosendaal en moet net in Den Bosch wezen, omreizen is mogelijk maar is dat het waard?

 

Of natuurlijk een storing op bijvoorbeeld Vlissingen - Roosendaal, Sittard - Roermond en Zwolle - Meppel, waar je geen kant op kunt.

Reageer