Nieuwe stoelen ongeschikt voor lange mensen

• 19 februari 2021
  • 5 reacties
  • 136 Bekeken

Hoi NS, het nieuwe interieur van de treinen ziet er goed uit. Helaas hebben ik en vele andere lange mensen last van jullie nieuwe stoelen. We kunnen niet rechtop zitten door deze onhandig laag geplaatste hoofdsteun. Onze schouderbladen komen tegen de hoofdsteun aan en tijdens langere reizen zorgt deze houding voor rugpijn. Zouden jullie in de toekomst meer rekening willen houden met mensen van 2.00m en langer. Ik kijk uit naar jullie reactie :)

5 reacties

Hoi Hebski, welkom op de NS Community. 

Dat klinkt niet erg prettig, dus ik zal een signaal hierover doorgeven. Stoelen worden van te voren uitvoerig getest en deze stoelen zullen als beste uit de test zijn gekomen, maar het is helaas onmogelijk om iedereen tevreden te stellen. 

Badge

Probleem is dat er geen rekening gehouden kan worden met de lengte van iedereen of je zou aparte stoelen moeten maken per lengte.  Maar ook dan loop je risico dat je als je lang bent op een stoel voor kleine mensen komt te zitten of omgekeerd.

Stoelen zijn gemaakt voor de gemiddelde mens, en ja, daar valt neit iedereen onder.

Reputatie 7
Badge +3

Als het gaat om de stoelen in de vernieuwde VIRM, dan hoef je niet eens langer dan 2 meter te zijn om deze niet comfortabel te vinden. Niet alleen zijn de hoofdsteunen te laag, ze zitten ook nog een in een soort knik. Hierdoor komt de bovenrand van de hoofsteun net boven mijn nek/onderaan mijn hoofd, mijn hoofd kan er dus niet tegen steunen, iets wat volgens mij toch het doel is van een hoofdsteun.
Ik kan dus niet goed naar achter leunen, als ik dat wel doe zit ik krampachtig in een rare knik naar beneden met mijn hoofd. Misschien bedacht omdat iedereen toch altijd op een telefoonschermpje zit te kijken.

Reputatie 3

Denk met weemoed terug aan de brede, rood fluwelen fauteuils die je vroeger had in de 1e klassen van de Hondekoppen (Mat '54) en ook in Mat '64. Tegenwoordig zelfs in de eerste klas een krap stoeltje.

Reputatie 6

De kwaliteit gaat achteruit maar je mag wel steeds meer betalen. Die 1e klasse stoelen lijken tegenwoordig nergens op.

Reageer