Waarom wordt in de ns treinen niet gezegd bij het uitstappen welke kant je moet uitstappen !!!!
Waarom wordt in de ns treinen niet gezegd bij het uitstappen welke kant je moet uitstappen !!!!
Tja, je kunt wel aan het omroepen blijven. Veel reizigers ergeren zich nu al aan het grote aantal omroepberichten.
Ik zie de meerwaarde eerlijk gezegd ook niet echt. Je ziet bij binnenkomst toch aan welke kant het perron ligt? En is die ene seconde om naar de andere kant te lopen echt zo belangrijk?
Mocht u graag willen weten wat de uitstapzijde is, dan kunt u in de reisplanner kijken. De reisplanner op ns.nl toont de uitstapzijde meteen; in de app moet ik bij een reisadvies eerst op Meer drukken.
Ik heb dit wel eens in een paar treinen gezien, maar eerlijk gezegd kan je door middel van het perronnummer wel raden aan welke kant je moet uitstappen.
Dan moet je alleen wel het station kennen.
Mocht het om een eilandperron gaan dan stap je met oneven nummers links uit en met even nummers rechts uit. En bij alle andere perronsoorten is het dus andersom . Mochten er perron nummers missen zoals in Dordrecht of Utrecht dan gaat alleen op tot een zekere hoogte.
Mocht het om een eilandperron gaan dan stap je met oneven nummers rechts uit en met even nummers links uit. En bij alle andere perronsoorten is het dus andersom :)
Huh?
Mocht het om een eilandperron gaan dan stap je met oneven nummers rechts uit en met even nummers links uit. En bij alle andere perronsoorten is het dus andersom :)
Huh?
Ik had het fout.
bij eilandperrons stap jealtijd rechts uit.
Niet dat je er iets aan hebt, je moet nogsteeds de perrontype weten.
En als je van de andere kant komt?
En als je van de andere kant komt?
Dan gaat het niet op , maar op stations met 2 sporen komt dat nauwlijks voor.
Maar dat heeft niets met spoornummering te maken. Vroeger werden stations zover ik begreep altijd genummerd vanaf het stationsgebouw. Hoe men dat tegenwoordig doet weet ik niet aangezien niet alle stations meer een (herkenbaar) stationsgebouw hebben, maar bij stations die er al honderd jaar liggen wordt vaak nog steeds de oude nummering gebruikt. Vandaar dat je dus op sommige lijnen afwisselend spoor 1 en 2 hebt in dezelfde rijrichting, ook al ligt het perron aan dezelfde kant.
Vergeten. Verdikkie.
Ik heb een betere tip! Kijk naar buiten en je ziet vanzelf het perron . Zie je geen perron maar sta je wel stil, dan sta je aan de verkeerde zijde .
Een prima suggestie. Maar zo zie je maar, Darynthe, waar het bij Arriva, en ook in Duitsland, heel gewoon is om eventjes te zeggen “uitstappen rechts” maakt het de ervaren reizigers op dit forum niets uit dat andere reizigers zich in verwarring van de ene deur naar de andere laten schudden om snel weg te kunnen sprinten naar hun krappe aansluiting. Het levert altijd leuke flitsgesprekken op en een korte competitie van wie de aansluiting het krapst is. Let bij binnenkomst niet op het perron, want de trein kan zomaar over een wissel naar een andere kant schuiven. Tamzin zal het je niet vertellen, maar vraag eventueel of Gorott in het halletje aanwezig is om zijn onnavolgbare perrontheorie uit te leggen.
Een prima suggestie. Maar zo zie je maar, Darynthe, waar het bij Arriva, en ook in Duitsland, heel gewoon is om eventjes te zeggen “uitstappen rechts” maakt het de ervaren reizigers op dit forum niets uit dat andere reizigers zich in verwarring van de ene deur naar de andere laten schudden om snel weg te kunnen sprinten naar hun krappe aansluiting. Het levert altijd leuke flitsgesprekken op en een korte competitie van wie de aansluiting het krapst is. Let bij binnenkomst niet op het perron, want de trein kan zomaar over een wissel naar een andere kant schuiven. Tamzin zal het je niet vertellen, maar vraag eventueel of Gorott in het halletje aanwezig is om zijn onnavolgbare perrontheorie uit te leggen.
Je hoeft alleen maar om te draaien mocht je verkeerd staan, het is geen hogere wiskunde vergeleken met mijn foute theorie .
En dan nog heb je medereizigers in de trein die het vaak wel weten en wel goed staan.
.
Dat was vroeger leuk toen je veel stations nog wissels halverwege het perron hadden, ging iedereen rechts klaar staan omdat ze een perron zagen, gingen we toch nog naar links en stond ik als dagelijkse reiziger die dat wist vooraan.
Het wordt steeds vaker wel meegedeeld. In Duitsland en Zwitserland is het standaard en dat vind ik voor Nederland een heel goed idee.
Wel grappig: in de spits staan de vaste reizigers eigenlijk altijd al aan de goede kant. In de daluren speelt dit probleempje veel meer. In Leeuwarden komt de trein niet altijd op hetzelfde spoor aan en dat maakt dan veel uit voor de doorgaans korte overstap.
Het wordt steeds vaker wel meegedeeld. In Duitsland en Zwitserland is het standaard en dat vind ik voor Nederland een heel goed idee.
In Zwitserland lang niet overal anders. En het vergt wel wat van je systemen om het goed te doen: als de Arriva-trein tussen Maastricht en Luik in België "uitstappen links" omroept kan je maar beter bij de rechter deur gaan staan, want daar wordt het best consequent verkeerdom aangegeven.
In Zwitserland lang niet overal anders. En het vergt wel wat van je systemen om het goed te doen: als de Arriva-trein tussen Maastricht en Luik in België "uitstappen links" omroept kan je maar beter bij de rechter deur gaan staan, want daar wordt het best consequent verkeerdom aangegeven.
In Duitsland wordt dit vaak automatisch omgeroepen op basis van de dienstregeling. Stopt een trein langs een ander spoor dan normaal dan klopt het dus vaak niet.
Waarom zoveel uitroeptekens achter uitstappen?
Het zou een mooie service zijn om dit net als Arriva aan te kondigen. Wat mij betreft heeft dit geen prioriteit. Meestal zie je al bij het inrijden van het station welke kant je moet uitstappen. En anders zie je het aan de mensen met uitgeklapte vouwfietsen die de deur blokkeren.
Waarom wordt in de ns treinen niet gezegd bij het uitstappen welke kant je moet uitstappen !!!!
Tja, je kunt wel aan het omroepen blijven. Veel reizigers ergeren zich nu al aan het grote aantal omroepberichten.
De uitstapkant kan ook worden vermeld op de schermen in de trein. Lijkt me niet moeilijk.
Het staat al in de reisplanner vermeld. Dan moet je die data alleen nog maar overnemen lijkt me.
In Zwitserland lang niet overal anders. En het vergt wel wat van je systemen om het goed te doen: als de Arriva-trein tussen Maastricht en Luik in België "uitstappen links" omroept kan je maar beter bij de rechter deur gaan staan, want daar wordt het best consequent verkeerdom aangegeven.
In Duitsland wordt dit vaak automatisch omgeroepen op basis van de dienstregeling. Stopt een trein langs een ander spoor dan normaal dan klopt het dus vaak niet.
Dat is helaas waar.
Hi Daynthe! Ik zie allerlei goede suggesties hierboven voor het herkennen van de uitstapzijde. Wellicht kun je daar mee uit de voeten!
Ik zal daarnaast intern de suggestie doorzetten voor het omroepen van de uitstapzijde.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.