Onaangekondigd probleem

  • 30 March 2024
  • 9 reacties
  • 216 Bekeken

Reputatie 3

“Dames en heren, jongens en meisjes, we naderen station Gouda”.

Mooi dat de conducteur dat zegt, en de omroep is dus niet stuk.

Even voorbij Gouda ging de trein sukkelen. Rijden, stilstaan, horten, stoten. Wat is er aan de hand? De omroep zei niks.

Toen de trein in Amersfoort was, uiteraard met vertraging, stapte ik uit. Op spoor 6. Op de CTA stond Den Haag. Hé, moet de trein niet door naar Schothorst? Ik denk dat NS besloten had niet door te rijden naar Schothorst, want dan zou hij daar niet op tijd zijn voor de terugreis.  Ik kan me dat voorstellen.

Maar informatie geven? Ho maar! De weinige reizigers die nog even naar Schothorst wilden, wisten van niks en reden dus terug naar Utrecht.


9 reacties

Goedemiddag Feico,

Erg vervelend dat jullie niet voorzien werden van meer informatie. Dat zorgt voor verwarring. Mijn excuses voor het ongemak!

Om hoe laat vertrokken jullie en wat was het vertrek station? Dan ga ik kijken of ik meer informatie over de situatie kan vinden.

Reputatie 3

Goedemiddag Feico,

Erg vervelend dat jullie niet voorzien werden van meer informatie. Dat zorgt voor verwarring. Mijn excuses voor het ongemak!

Om hoe laat vertrokken jullie en wat was het vertrek station? Dan ga ik kijken of ik meer informatie over de situatie kan vinden.

Het was 29 maart, 21:30 in Amersfoort.

Het ongemak was voor ons niet zo groot, want we verlieten de trein in Amf. Voor ons wat het erger dat de aansluitende trein naar Apeldoorn er al vandoor was. De volgende trein naar Apeldoorn was zo vol dat we maar in de 1e klas zijn gaan zitten (met instemming van de spoorwegmedewerkers die daar al zaten) en we waren niet bang dat de conducteur zich door die volle trein een weg zou banen.

Helaas kan ik ook geen informatie vinden waarom de treinen later vertrokken of niet reden. De enige informatie die ik kan vinden is dat het noodzakelijk was om de dienstregeling aan te passen. Mijn excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +3

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de HC omriep dat de trein niet verder dan Amersfoort zou rijden nadat u uit de trein bent gestapt. Bv omdat het pas op het laatste moment werd doorgegeven aan het treinpersoneel. Ik zeg niet dat het echt zo is, maar zo iets komt wel eens voor. 

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit reeds om 2115 u was aangepast in de planning:

 

 

 

Badge +3

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit reeds om 2115 u was aangepast in de planning:

Die trein is inderdaad opgeheven op Amersfoort Centraal https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-03-29/11777 na problemen tussen Gouda en Utrecht.

Reputatie 7
Badge +3

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit reeds om 2115 u was aangepast in de planning:

Dat wil nog niet zeggen dat het ook bekend was bij het personeel op deze trein. Dat zou normaal gesproken wel zo moeten zijn, maar ook daar kunnen foutjes gemaakt worden. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Goedemiddag Feico,

Erg vervelend dat jullie niet voorzien werden van meer informatie. Dat zorgt voor verwarring. Mijn excuses voor het ongemak!

Om hoe laat vertrokken jullie en wat was het vertrek station? Dan ga ik kijken of ik meer informatie over de situatie kan vinden.

Het was 29 maart, 21:30 in Amersfoort.

Het ongemak was voor ons niet zo groot, want we verlieten de trein in Amf. Voor ons wat het erger dat de aansluitende trein naar Apeldoorn er al vandoor was. De volgende trein naar Apeldoorn was zo vol dat we maar in de 1e klas zijn gaan zitten (met instemming van de spoorwegmedewerkers die daar al zaten) en we waren niet bang dat de conducteur zich door die volle trein een weg zou banen.

Maar niet met instemming van de conducteur 1e klas gezeten. En wat als die conducteur wel was komen controleren?

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit reeds om 2115 u was aangepast in de planning:

Dat wil nog niet zeggen dat het ook bekend was bij het personeel op deze trein. Dat zou normaal gesproken wel zo moeten zijn, maar ook daar kunnen foutjes gemaakt worden. 

 

Foutjes maken zijn we wel gewend van NS en haar personeel inderdaad. 

Gelukkig is er altijd een excuus. 

Reageer