Skip to main content

opgewekte conductrice

• February 25, 2025
  • 9 reacties
  • 238 Bekeken

Ik zat net in de trein van 7:15 vanuit Arnhem Centraal naar Leiden Centraal. In Utrecht Centraal moest ik eruit. Wat een leuke, opgewekte en vrolijke conductrice! Ze zorgde voor een lach op mijn gezicht. Ik hoop dat ze meer reizigers vrolijk maakt.

9 reacties

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • February 25, 2025

Hallo Paula1984 en welkom bij de NS Community!

Wat fijn dat mijn collega heeft kunnen bijdragen aan een leuke reis. Leuk dat je jouw compliment hier plaatst. Ik ga het doorzetten!

MCN 2021
  • Reisleider*
  • February 27, 2025

Ik had gister ook een aardig conducteur gehad kwam vriendelijk over ( trein van 7:34 vanaf station Diemen tot station weesp)

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 27, 2025

Horen conducteurs niet allemaal aardig te zijn tegenover betalende reizigers? Gisteren was de conducteur minder aardig tegenover mijn medereiziger die met een meereisretour met mij meereisde. De retour was volgens haar niet niet geldig omdat er van A naar B op stond en wij van B naar A gingen. Wij waren op de terugreis, heenreis was al eerder die dag gemaakt. Na onze uitleg dat een retour heen en terug is liep ze door zonder sorry te zeggen. Om vervolgens heel aardig te doen tegen een jongen die geen ID bij zich had en niets anders bij zich had, waarmee hij kon aantonen dat hij dezelfde persoon was als de naam op het ticket. Deze jongen mocht gewoon blijven zitten en kreeg geen preek zoals wij.

EUreiziger24
  • Reisleider*
  • February 27, 2025

Er zijn genoeg aardige conducteurs, en ook een paar norse, maar soms doen ze een extra schepje bij om iedereen een leuke reis te geven. Het zijn net mensen!

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • February 27, 2025

Horen conducteurs niet allemaal aardig te zijn tegenover betalende reizigers? Gisteren was de conducteur minder aardig tegenover mijn medereiziger die met een meereisretour met mij meereisde. De retour was volgens haar niet niet geldig omdat er van A naar B op stond en wij van B naar A gingen. Wij waren op de terugreis, heenreis was al eerder die dag gemaakt. Na onze uitleg dat een retour heen en terug is liep ze door zonder sorry te zeggen. Om vervolgens heel aardig te doen tegen een jongen die geen ID bij zich had en niets anders bij zich had, waarmee hij kon aantonen dat hij dezelfde persoon was als de naam op het ticket. Deze jongen mocht gewoon blijven zitten en kreeg geen preek zoals wij.

Lag het misschien niet aan de toon waarmee jullie de conducteur verbeterde? Een conducteur is (niet schrikken) een mens, en mensen maken fouten.

Het klinkt als een prima conducteur die coulance kent overigens.

MCN 2021
  • Reisleider*
  • February 27, 2025

Ik reis zelf ook een keer per week, maar tot nu heb ik alleen maar aardige conducteurs meegemaakt 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • February 27, 2025

De meeste conducteurs zijn aardig zolang jij aardig tegen hun bent.

En sommige hebben gewoon een slechte dag 🙂.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 27, 2025

Lag het misschien niet aan de toon waarmee jullie de conducteur verbeterde? Een conducteur is (niet schrikken) een mens, en mensen maken fouten.

Het klinkt als een prima conducteur die coulance kent overigens.

Ik heb gegroet. En nee het lag niet aan onze toon, want ze begon al gelijk er over dat het meereiskaartje niet goed was, omdat in de verkeerde richting gereisd werd. Een beetje belerend. Dus toen ze doorging dat het kaartje niet goed was rustig uitgelegd dat het een meereisretour was, voor heen en terug. Ze zei toen niets meer en scande mijn OV. En liep verder.

Gezien haar toon had ik niet de indruk dat ze coulant tegenover mijn medereiziger wilde zijn. Er kon niet eens een excuus vanaf.

Overigens had ze wel een punt kunnen hebben toen ze mijn OV scande. Wij waren samen een station verder op de route ingestapt dan op het meereiskaartje stond.

Achteraf denk ik dat ze in de war was met samenreisticket. Maar er stond duidelijk meereisretour.

MCN 2021
  • Reisleider*
  • February 27, 2025

Dat klopt inderdaad, maar helaas zijn sommige reizigers niet zo vriendelijk tegen dat is vooral als ze een boete krijgen