Oplichting


Hoi!
 

In de trein richting Venlo is een oplichter. Ik verwacht dat hij al is uitgestapt op amsterdam zuid. Hij vertelt in het treinstel dat er een groep stagiaires (met downsyndroom) langskomen en daarna zamelt hij geld in voor het Leger des Heils. Man heeft lang haar, hele vieze handen en kapotte kleding.

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge

O zijn ze er ook weer? Dan zullen de zakdoekjesleggers ook wel volgen.

Welkom op onze NS Community, lottesarbach. Jammer dat hij al is uitgestapt! Om hier direct actie op te kunnen ondernemen is het belangrijk dat we het snel weten. Op welke traject dit was en om welke tijd de trein was vertrokken is belangrijk en ook, zoals je al stuurde, uiterlijke kenmerken van de betreffende persoon. Je kun dit het beste aangeven via een Tweet aan NS_Online of een Wallbericht op de Facebook van Nederlandse Spoorwegen. Het mag hier uiteraard ook, maar de andere kanalen hebben ook een snelle respons. Doe dit zodra je het ziet, zodat we er nog iemand op af kunnen sturen en we hem nog kunnen vinden (in de trein of op een station). Ik kan hier nu helaas niks mee voor doen. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +1

Met luide AMs stem??-dan heeft ie zń tactiek dus slim gewijzigd. Dit type (alvast dus maar aannemend dat het dezelfde is) presenteerde zich voorheen als zielige dakloze buitenslaper and beloofde dat gulle gevers na zijn doortocht beloond zouden worden door de volgbrigade met wat oudere overgebleven bladen van de AKO en ook nog van die oso hippe *Bak cf. (weetjewel, die van USA-Seattle). Op het traject Utr-Ams ZUID steeds.

Merkwaardig dat het NS-reizigersvolgsysteem dat nou nog niet zou weten. 

Reputatie 3

Laatst ook zoiets meegemaakt Utrecht naar Arnhem komt in coupe zegt Al 2 dagen in deze trein geslapen Heb geen geld....en arm....Kun je me helpen...rare snuiters hoor.....

Reputatie 3

Ik ben deze man twee keer tegengekomen, in de trein van Amsterdam Bijlmer naar Amsterdam Zuid. De laatste keer was dinsdag 26 april in de intercity die vertrok om 09:48. De andere keer weet ik niet zo precies, maar dat was ook rond kwart voor tien, ergens eind vorig jaar.

 

Vorig jaar was het inderdaad een verhaal van gratis stroopwafels en kinderen met het syndroom van down, en hij kwam collecteren voor het leger des Heils (zogenaamd). De keer in april zouden er gratis treinkaartjes worden uitgedeeld, en kwam hij ook collecteren voor het Leger des Heils.

 

Hij heeft erg lang zwart haar en ook een lange zwarte baard.

De oplichter is nog steeds actief. NRC wijdt er zelfs een column aan. Het gaat om een en dezelfde man.

 

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/12/27/een-geweldig-lulverhaal-a4152690?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=twitter&utm_term=20221227

Je kunt veel van hem vinden maar hij heeft wel een ruime fantasie.

Badge +3

Je kunt veel van hem vinden maar hij heeft wel een ruime fantasie.

de theatraliteit van deze dakloze man kunnen waarderen (uit de NRC column)

Treinverbod? Welnee, heeft wellicht een abonnement of incheck of e-ticket?

Want dat kunnen ze (NS) zonder controle helemaal niet weten… 😴

Deze man wordt gevaarlijker en gevaarlijker. Zoveel berichten dat hij achter mensen aan blijft gaan en in dit volgende verhaal zelf een meisje in haar gezicht slaat:

https://vm.tiktok.com/ZIJnXVefx/

Raar. We hebben toch conducteurs op de trein om de veiligheid te garanderen?

Reageer