beantwoord

Raadsel van de telefoon

  • 16 April 2024
  • 4 reacties
  • 170 Bekeken

Betreft de trein Dordrecht - Roosendaal - Dordrecht, een boemeltje dat heen en weer rijdt:
 

De trein rijdt van Dordrecht naar Roosendaal:

De telefoon van mijn dochter ligt aan de oplader in de trein. Zij stapt uit in Zevenbergen en vergeet haar telefoon.

Gelukkig deelt zij de locatie van haar telefoon dus ik kan zien waar de telefoon zich bevindt.

De telefoon reist mee naar Roosendaal en vanuit Roosendaal gaat de telefoon weer mee terug.

Wij naar het station, dan kunnen we de telefoon wellicht vinden, overgedragen krijgen van een vinder.

Echter de locatie van de telefoon blijft ergens langs het spoor bij Oudenbosch “liggen”.

Trein in Zevenbergen, gauw naar binnen, geen telefoon meer te vinden.

Nu ligt de telefoon langs het spoor, bij een deel waar de treinen rijden en in de treinstellen geen ramen zijn die open kunnen.

Vraag: hoe kan een telefoon de rijdende trein uitkomen, zonder ramen en onbeschadigd in de berm naast het spoor liggen?

Voor ons een raadsel!

icon

Beste antwoord door Aar 16 April 2024, 14:47

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Dit klinkt alsof iemand de telefoon heeft gevonden en hem heeft uitgezet, waardoor er geen updates van de locatie meer kunnen worden verstuurd. 

Reputatie 7
Badge

Nu maar hopen dat die vinder de telefoon inlevert bij NS.

Dit klinkt alsof iemand de telefoon heeft gevonden en hem heeft uitgezet, waardoor er geen updates van de locatie meer kunnen worden verstuurd. 

Als je een onbeheerde telefoon meeneemt is het eerste wat je doet deze uitschakelen zodat de eigenaar hem niet meer kan traceren en je niet kan achterhalen. Vervolgens verwijder je dan thuis de simkaart.

De conclusie van @Zevenbergen dat je de telefoon langs het spoor ligt klopt vrees ik dus niet.

Iemand die te goeder trouw is heeft geen reden om de telefoon uit te schakelen dus ik vrees helaas dat de kans klein is dat @Zevenbergen hem nog terugziet. 

Reputatie 7
Badge

Kijk eens naar de tijd van het laatste signaal? Als deze niet meer actueel wordt, dan is de telefoon gewoon uitgezet, of in het uiterste geval leeg (als het stopcontact niet zou werken).

Mijn advies om de telefoon te registreren bij de Verloren Voorwerpen afdeling van de NS. Wie weet heeft een NS-medewerker, of een behulpzame reiziger de telefoon ingeleverd en uitgezet.

Reageer