Sinds kort zie ik rare overstapmogelijkheden vermeld staan op de schermen in de trein waarbij er teruggereisd moet worden, in dit geval de intercity Vlissingen-Amsterdam Centraal v.v. Twee voorbeelden: bij aankomst op station Dordrecht om 7.23 uur vanuit de richting Roosendaal verschijnt op het scherm de mogelijkheid om over te stappen op de sprinter naar Breda van 7.28 uur. Maar dan reis je terug. Ten eerste mag dat niet, want dat is terugsteken en bovendien maakt hier niemand gebruik van. Op de terugweg hetzelfde. Bij aankomst op station Roosendaal om 18.00 uur met de intercity vanuit de richting Dordrecht verschijnt de mogelijkheid om over te stappen op de sprinter naar Dordrecht van 18.08 uur. Daarnaast wordt het ook nog eens vaak omgeroepen door de conducteur. Maar dat is toch helemaal niet logisch?
Antwoord
Rare overstapmogelijkheden (terugreizen)
Beste antwoord door Tamzin
Maar dan reis je terug. Ten eerste mag dat niet, want dat is terugsteken en bovendien maakt hier niemand gebruik van.
Sinds enkele maanden is het verbod op terugsteken geschrapt. Sindsdien krijg je in de reisplanner de meest onzinnige reisadviezen. Het vervelende is dat je het terugsteken in de planner niet kunt afzetten.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.