Wij reizen zelf bijna wekelijks met de trein, vanuit het Zuiden naar de Randstad en weer terug. Er is regelmatig "iets" aan de hand, zoals seinstoringen, werkzaamheden, en daarbij geen of slechte info van de ns, etc , maar wij passen ons daaraan aan. Nu heeft mijn dochter een peuter van 3 jaar en geen auto, om van de randstad naar het zuiden te komen is ze aangewezen op het OV. En nu merken we dat dat echt niet makkelijk is. Over een traject wat normaal ruim 2 uur is 4 uur doen, terwijl je al met de bus naar het station moest gaan. Niet weten of en wanneer de trein verder gaat, zoals vanochtend, bij een seinstoring bij Geldermalsen. En de eerste trein die wel gaat is heel kort en heel vol, daar kun je toch niet met een klein kindje in? Wachten op tochtige stations omdat de trein niet verder gaat met een koude en huilende peuter, vieze toiletten in de trein die je wel moet gebruiken met een net zinnelijke peuter, etc.. wij hebben ons nu maar voorgenomen om hen nu vaker met de auto te brengen en te halen. Voor ons bijna een dagtocht, heen en terug.
We willen toch dat meer mensen met het ov gaan? Dus ook de gezinnen? Alleen al betere informatievoorziening bij storingen zou helpen. Langere treinen als de storing net voorbij is. Schone treinen en toiletten en een betere infrastructuur met minder storingen, etc.