reizen met tussenstop

  • 22 March 2022
  • 2 reacties
  • 1965 Bekeken

Hi, 

ik heb morgen 2 afspraken in 2 steden. M’n eerste afspraak is in Almelo en de 2e In Enschede. Moet ik hiervoor verschillende treinkaartjes halen of hoe zit dit. Kan ik gewoon van Nijverdal naar Enschede en dan gewoon naar Almelo toe ondertussen. Ik haal een Onlineticket via de app

hoor graag van u. 
mvg Daphne 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Met een online ticket kan dat, bovendien heeft Alm toch geen poortjes. Het is aldus zelfs voordeliger als met de sjip, want dan betaal je elke rit apart. Hou wel rekening met eventueel geldende spitsbeperking, dat hangt af van soort ticket. Mogelijk moet je bij bestellen kiezen tussen enkel Bl.net of gemengd met NS (tussen Alm-Ens).

Badge +3

Reisadviezen van Nijverdal naar Enschede zijn met Blauwnet (sprinter), en de prijs van een e-ticket is daar ook op gebaseerd (€ 7,77 enkele reis 2e klas).

Je mag met een e-ticket (enkele reis of retour) je reis onderweg gewoon onderbreken, dus eerst van Nijverdal naar Almelo en dan (veel) later verder naar Enschede is geen enkel probleem.

Mocht je een NS trein nemen van Almelo naar Enschede dan zou men bij controle moeilijk kunnen doen, hoewel die kans erg klein is.

Een reis met Blauwnet naar Almelo en dan met NS naar Enschede zou het volgende kosten (met een ov-chipkaart en overstap op Almelo binnen 35 minuten):

Totale afstand Nijverdal - Enschede is 35 TE (tariefeenheden)
Nijverdal - Almelo is 13 TE en kost (met Blauwnet) € 3,52 (voltarief 2e klas)
Almelo - Enschede met NS kost dan het verschil tussen 35 en 13 TE (zie dit document pag. 5) dus daar betaal je nog € 7,60 - € 3,50 = € 4,10 voor.

Totaal € 7,62 en dus zelfs iets goekoper dan met alleen Blauwnet, maar dan moet je wel binnen 35 minuten overstappen (tijd tussen uitcheck Blauwnet en incheck NS op Almelo).

Met een e-ticket zit je in ieder geval goed, succes met je afspraken dus! 😄

Als je zou reizen op een ov-chipkaart zonder abonnement bij meer dan 35 onderbreking in Almelo zou je vanaf daar naar Enschede € 5,20 kosten (met NS), en met Blauwnet € 5,26.

Maakt dus bijzonder weinig uit voor die (korte) afstanden.

Reageer