beantwoord

sleutel verloren in trein

  • 20 May 2024
  • 7 reacties
  • 109 Bekeken

  1. Ik heb melding gedaan.  Ik heb een registratienummer.  Maar hoe kan ik nou zelf zien, of er voortgang is?  Moet ik gewoon wachten tot ik een mail krijg ?   Als de sleutel wordt gevonden en gegeven aan NS personeel op een klein station - dan gaat de sleutel onderweg.  Wanneer krijg ik bericht?  Pas helemaal aan het eind ?
  2. De NS kan nu met AI mijn “in/uit check” vergeten corrigeren.  Kan dan niet AI ook mijn sleutel terugvinden?
  3. Wat als iemand de sleutel vindt en inlevert bij de gemeente, omdat er helemaal geen NS personeel te vinden is (op de machinist na, die geen tijd heeft) ?    Moet ik dan alle gemeenten tussen Utrecht en Maastricht gaan bellen?  Wat is handig?
icon

Beste antwoord door Tamzin 20 May 2024, 06:41

Bekijk origineel

7 reacties

  1. Ik heb melding gedaan.  Ik heb een registratienummer.  Maar hoe kan ik nou zelf zien, of er voortgang is?  Moet ik gewoon wachten tot ik een mail krijg ?   Als de sleutel wordt gevonden en gegeven aan NS personeel op een klein station - dan gaat de sleutel onderweg.  Wanneer krijg ik bericht?  Pas helemaal aan het eind ?
  2. De NS kan nu met AI mijn “in/uit check” vergeten corrigeren.  Kan dan niet AI ook mijn sleutel terugvinden?
  3. Wat als iemand de sleutel vindt en inlevert bij de gemeente, omdat er helemaal geen NS personeel te vinden is (op de machinist na, die geen tijd heeft) ?    Moet ik dan alle gemeenten tussen Utrecht en Maastricht gaan bellen?  Wat is handig?
  1. Ik heb op 26 januari iemand zwarte handschoenen zien verliezen.  Ik was niet in de gelegenheid ze in te leveren.  Om te voorkomen dat ze zoek zouden raken hab ik ze meegenomen: ik wist immers op welk station ze waren vergeten, en de handschoenen wisten dat niet.  Maar ik zie nergens hoe ik de NS kan melden dat ik die handschoenen gevonden heb.

Ik heb ze daarom bij iLost in Alkmaar gemeld.
Maar degene die ze kwijt is gaat natuurlijk niet bij iLost kijken.

NS is semi-overheid.  De gemeente is overheid.  Kan er niet wat samenwerking komen?

 

  1. Hier zijn ze: https://ilost.co/nl/my/found/1541203

U bent een sleutel verloren en verwacht dat half Nederland nu in rep en roer is en een een grote opsporingsactie gaat beginnen?

U kunt de sleutel aanmelden als verloren. Mocht iemand hem gevonden en ingeleverd hebben dan krijgt u daarvan bericht. Zo niet dan zult u er rekening mee moeten houden dat uw sleutel niet meer terugkomt.

Het leeuwendeel van de als verloren opgegeven voorwerpen komt niet meer terug. De kans dat iemand moeite gaat doen om een gevonden sleutel op het station, bij de politie of bij de gemeente in te gaan leveren lijkt me klein. De meeste mensen zullen hem eerder in de afvalbak gooien.

Reputatie 7
Badge

Je hebt heel veel mazzel als een verloren sleutel weer terecht komt. Dat ILost is op zich handig maar niet iedereen kent of gebruikt het. 

Reputatie 7
Badge

Is het een belangrijke sleutel dan? Anders kan je reservesleutel gebruiken, of gewoon het slot (laten) vervangen.

Ik heb op straat wel eens vaker sleutel gevonden, en aangemeld op diverse regionale socialmedia, maar tot nu toe had nooit iemand interesse om hem op te halen.

Als het een heel sleutelbos met vele andere sleutels en hangertjes is, denk ik dat de vinder het wel meer prioriteit zal geven.

Reputatie 2

Hoe moet AI een sleutel terug gaan vinden?

Reageer