Stopcontacten in de trein

  • 24 June 2018
  • 62 reacties
  • 50468 Bekeken


Toon eerste bericht

62 reacties

Hahaha duidelijk, nee ik ben ook juist blij er nog “gewoon” eentje met lightning te hebben, anders wordt het weer een voorraad nieuwe kopen :)

Badge +3

Kijk gerust eens bij de Action, die hebben vast wel iets voor € 1,49 of iets meer voor de langere versie. Voor data moet je er geen van 3 meter kopen, maar laden zou gewoon moeten gaan met een geschikte Apple adapter.

Dat van de stroom in een DDZ heb ik eerder gelezen, is geen zuivere sinus dus zitten HF ‘harmonischen’ in, die blijkbaar dwars door een ladertje heen gaan. Maar goed, als de powerbank het slikt ook prima.

Badge +3

Laders voor Apple hebben ze bij de Action ook wel, maar die zijn dan meestal maar 1A i.p.v. 2,1A of 2,3A en daar kan je een iPhone wel op draaien maar gaat hij niet laden of zo?

Badge +3

Oh, en deze maar dat was niet de schuld van @Thom natuurlijk https://community.ns.nl/in-de-trein-11/hoeveel-ampere-trekt-de-stroomaansluiting-in-de-eerste-klas-49133?postid=411254#post411254

Reputatie 7
Badge +3

Voor het probleem van @Sascha NS zijn heel handige kabels met verloopstukjes te koop. Ik heb er eentje met USB-A aan de ene kant en micro-USB aan de andere kant. Er zitten opzetstukjes bij voor Lighting en USB-C.

 

Badge

Natuurlijk kun je het omdraaien. Maar het beste bewijs dat dit een ontwerpfout is natuurlijk dat dit slechte idee later nooit meer is gebruikt.


Kwestie van voortschrijdend inzicht, maar dat is iets wat je overal ziet gebeuren dus niets vreemds.

 

Badge +3

En alvast voor de ICNG (het lijkt wel een smiley):

Screenshot uit https://www.youtube.com/watch?v=NbaaNEn43K4

 

Franse of Deense stekkers zijn toch leukere gezichtjes dan “onze” Schuko. Word er in Belgie altijd erg gelukkig van, letterlijk :joy:

Badge +3

Via Twitter:

Hey @NS_online Ik zat donderdag in een intercity waar ik mijn telefoon kon opladen in de tweede klas. Ik heb meer van dat nodig

WCD (wandcontactdoos/stopcontact), USB… nu nog draadloos (je telefoon op een laadtafel kunnen leggen)...:rofl:

Reputatie 4

Gelijk een lesje vaktermen erbij gekregen. :rofl:

Ik kwam trouwens bedrogen uit toen ik gebruik wilde maken van de laders in de tweede klas. Ik had gewoon de standaard lader van mijn telefoon mee. De kabel daarvan heeft aan beide kanten USB-C. Voortaan ook een ander kabeltje meenemen dus :sweat_smile:.

 

Badge +3

Gelijk een lesje vaktermen erbij gekregen. :rofl:

Ik kwam trouwens bedrogen uit toen ik gebruik wilde maken van de laders in de tweede klas. Ik had gewoon de standaard lader van mijn telefoon mee. De kabel daarvan heeft aan beide kanten USB-C. Voortaan ook een ander kabeltje meenemen dus :sweat_smile:.

Oei, da’s wel erg modern. Mijn telefoon (krap 2 jaar oud) heeft ook USB-C maar het kabeltje (voor in de lader of laptop of powerbank, of de auto/bus/trein) is gelukig gewoon USB-A.

Zo’n kabeltje bij de Action voor nog geen 2 euro trouwens (of anders zoiets als dit). Verwacht geen snelladen (is maar 1A of 2,1A die contacten in de trein) en als je telefoon een Apple is werkt laden misschien helemaal niet.

Dan gewoon je lader mee en in de 230V, maar dat zit dan alleen weer in de 1e klas toch?

Reputatie 4

In mijn geval een Galaxy S20, met snellader. Maar ik heb thuis nog wel de wereld aan USB-A naar USB-C kabeltjes liggen (vraag me niet waar ze allemaal vandaan komen). Volgens mij wordt dat bij veel telefoons nog steeds gewoon meegeleverd trouwens. Om het nog ingewikkelder te maken, Apple levert bij haar nieuwste telefoons een USB-C naar Lightning kabel.

Voor zover ik weet hebben alleen SNG en FLIRT in zowel eerste en tweede klasse een 230V aansluiting. Dus dan is het gewoon een kwestie van een extra kabeltje meenemen. En het geluk hebben dat er een VIRMm2/3 rijdt aangezien oudere treinen überhaupt geen aansluiting in de tweede klas hebben.

Reageer