beantwoord

Storing Utrecht - Rhenen/Arnhem

  • 6 November 2021
  • 17 reacties
  • 444 Bekeken

Er rijden geen treinen tussen Utrecht en Rhenen/Arnhem. Ik moet vanmiddag terug naar Veenendaal West. Volgens de klantenservice komen er geen bussen. Hoe moet ik dan thuiskomen? Betaalt de NS het kaartje voor de lijnbus? 

 

icon

Beste antwoord door Edwin 6 November 2021, 15:30

Bekijk origineel

17 reacties

Ik zou zeggen maak gebruik van je netwerk (dus bel effe rond of je een vriendje of vriendinnetje in de buurt hebt die kan rijden). Ik denk dat dat sneller is dan omreizen via Den Bosch én zo voorkom je dat je kosten maakt die NS NIET terugbetaalt (voor zover ik weet betaalt NS geen kaartjes voor busritten op eigen initiatief). 

 

 

Reputatie 7
Badge

Ik zou even afwachten of er echt geen bussen komen.

Ik neem aan dat ze wel aangevraagd zijn, maar op zo'n korte termijn zoveel bussen (met 4 bussen kom je er op dat traject echt niet) regelen kan best een dingetje zijn.

Kan eigenlijk alleen maar zeggen: hou de reisplanner in de gaten :disappointed_relieved:

Ik zou even afwachten of er echt geen bussen komen.

Ik neem aan dat ze wel aangevraagd zijn, maar op zo'n korte termijn zoveel bussen (met 4 bussen kom je er op dat traject echt niet) regelen kan best een dingetje zijn.

Kan eigenlijk alleen maar zeggen: hou de reisplanner in de gaten :disappointed_relieved:

In ieder geval is het weer een mooie heads-up om ons eraan te herinneren dat er ook nog zoiets als een Coronavirus is en dat ik toch tot de conclusie kom dat ik mijn afspraak wel online kan doen :-) 

Ik blijf een daggie thuis!

#StaySafe

Reputatie 7
Badge +1

zeg eerst eens vanaf WAAR

kijk op 9292.nl-en dat weet je allang- en kijk hoe de Syntus bus (ooit wed. de Haas, toen nog NBM en Centr NL etc) rijdt-er is nog enkele dagen een aanbod van dagkaart voor maar 6 eur.-korte ritjes en zeker voor 65+ zullen goedkoper zijn. Misschien wel minder als wat het bij tante spoor gaat kosten.

Maak je gedachten op of je vooral toch thuis wil komen en er wel wat euries voor over hebt of vooral stennis wil maken over elke ongerechtigheid in het leven

De klantenservice zegt mij toe de bus te betalen, maar kan dat niet schriftelijk bevestigen. Graag ontvang ik hier de bevestiging als bewijs. De NS verlangt namelijk een schriftelijk bewijs. 

Ik wacht nog anderhalf uur, dan moet ik echt op reis. Ik ga niet iemand uit mijn netwerk vragen om 60 kilometer te reizen (Amersfoort-Veenendaal retour) als ik voor € 7 met de bus kan. En de NS heeft een thuisbrengplicht, dus ze moeten dat bedrag vergoeden of bussen inzetten.

Ik heb een vrij reizen abonnement en reis vanaf Zwolle. Daar ben ik nu al.

Reputatie 7
Badge

De klantenservice zegt mij toe de bus te betalen, maar kan dat niet schriftelijk bevestigen. Graag ontvang ik hier de bevestiging als bewijs. De NS verlangt namelijk een schriftelijk bewijs. 

Ik wacht nog anderhalf uur, dan moet ik echt op reis. Ik ga niet iemand uit mijn netwerk vragen om 60 kilometer te reizen (Amersfoort-Veenendaal retour) als ik voor € 7 met de bus kan. En de NS heeft een thuisbrengplicht, dus ze moeten dat bedrag vergoeden of bussen inzetten.

Ik heb een vrij reizen abonnement en reis vanaf Zwolle. Daar ben ik nu al.

@Jan Haverkamp 

Dank. Ik heb de bus gebruikt en ben nu thuis. 

De klantenservice zegt mij toe de bus te betalen, maar kan dat niet schriftelijk bevestigen. Graag ontvang ik hier de bevestiging als bewijs. De NS verlangt namelijk een schriftelijk bewijs. 

Ik wacht nog anderhalf uur, dan moet ik echt op reis. Ik ga niet iemand uit mijn netwerk vragen om 60 kilometer te reizen (Amersfoort-Veenendaal retour) als ik voor € 7 met de bus kan. En de NS heeft een thuisbrengplicht, dus ze moeten dat bedrag vergoeden of bussen inzetten.

Ik heb een vrij reizen abonnement en reis vanaf Zwolle. Daar ben ik nu al.

Niet op afgaan, dat grapje hebben zowel ons mam (2002) als ik ook al een keer d’r aan gehad.

Dat soort praat wordt vaak gezegd om je als klant maar rustig te houden óf omdat ze je gewoon zat zijn aan de lijn. Oudste callcentertruc ter wereld. Wil niet zeggen dat NS deze praktijken bezigt maar vraag je wel waakzaam te zijn.

PS: Hier spreekt een ex-incassomedewerker van een grote telecomboer die collega's soortgelijke trucs uit zag halen :wink:

Badge +3

Maarn (bron https://twitter.com/EdwinVoorbij/status/1457010530686750725)

Best mooi vorm gegeven zo'n urinoir. Sta er al een uur verplicht naar te kijken.

Iemand is dus boos (terecht, zou ik ook zijn).

Dit plaatje van een oplichting verschafgende kruk komt op moment dat ik vanwege hoge nood eerder ben uitgestapt uit streekbus die ik (na een taxirit Maarn-Doorn) had genomen omdat er geen treinen reden vanaf station Maarn waar ik was gestrand na nota bene een @NS_online wandeling

Ja, vanaf Maarn ben je totaal fucked op dit moment. Verwacht ook geen NS bussen, want daar gingen ze vanaf 15.00 al over ‘nadenken’, zonder resultaat.

Reputatie 7
Badge

Dit bericht klopt dus niet?

Badge +3

Voor vandaag (zaterdag 6 nov) heeft ProRail het dus flink verklooid.

En NS wil/kan geen bussen inzetten?

Nee, we (NS)  gaan er over nadenken om dat toch maar misschien te doen eventueel onder voorbehoud en zo… :rolling_eyes:

Joehoe NS! Bij treinuitval zijn er regels voor alternatief/gratis busvervoer!

Dat moet dus lukken en anders artikel 6 Vertraging en Calamiteiten

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1596114177614/content/assets/ns-nl/voorwaarden/ns-algemene-voorwaarden-avr.pdf

Welke mogelijkheden heeft u bij vertraging? Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging op uw Reisroute meer dan zestig (60) minuten bedraagt, zal NS zich inspannen om u daarvan op de hoogte brengen. U kunt bij een dergelijke vertraging gebruik maken van één van de volgende mogelijkheden: 1) U zet uw reis met NS voort 

Oeps, dat alles brengt je niet van/naar Maarn, Veendendal of Rhenen natuurlijk (zonder ander ov mogelijk in het weekend)

En verder (de voorwaarden) 

U beëindigt uw reis en wisselt uw eenmalige papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart bij NS in voor een vergelijkbaar papieren Vervoerbewijs!

Het staat er echt dus o.a. @MoDe en @Thom en iedereen die volhouden dat het nooit kan (e-ticket inwisselen) heeft ongelijk! Oke, je moet dan wel vertraging hebben op een internationale reis of zo

E-ticket of Eenmalige chipkaart dat geldig is op een door u gekozen moment.

Voor het nieuwe papieren Vervoerbewijs, E-ticket of Eenmalige chipkaart gelden dezelfde beperkingen en voorwaarden als die op het originele papieren Vervoerbewijs

Juist! En zonder (originele?) papieren vervoerbewijs dus ook.

Dat je dan een e-ticket krijgt met allerlei beperkingen heb ik ook niet bedacht natuurlijk.

Reputatie 7
Badge

Lees je mijn berichten nou gewoon niet of wat? 

Lees je mijn berichten nou gewoon niet of wat? 

Ik vrees dat je hem dan op twitter hier op moet wijzen, daar doet @Robert B zijn wijsheid op. :see_no_evil:

 

Badge +3

Lees je mijn berichten nou gewoon niet of wat? 

Ik vrees dat je hem dan op twitter hier op moet wijzen, daar doet @Robert B zijn wijsheid op. :see_no_evil:

 

Aannames @Jeroen, maar de ‘wijsheid’ via Twitter is wel een dingetje.

Twitter weet nogal veel namelijk, soms!

Of ik dan gelijk krijg/heb laat ik in het midden.

En als ik ongelijk heb geef ik dat gretig toe, eventueel met excuses erbij indien nodig.

Reputatie 2

Waarom gebruikt ns van die termen als logistieke problemen en zegt niet gewoon dat de rails kapot was, want dat was het. Een spoorstaaf op een overweg was door midden gebarsten en het was een hele klus om een stuk rails van 40m te vervangen

Waarom gebruikt ns van die termen als logistieke problemen en zegt niet gewoon dat de rails kapot was, want dat was het. Een spoorstaaf op een overweg was door midden gebarsten en het was een hele klus om een stuk rails van 40m te vervangen

Normaal gesproken wordt dat aangegeven als defect spoor, waarschijnlijk verkeerd in het systeem gezet.

 

En het probleem van een stuk spoor te vervangen bij een overweg is dat deze op veel plekken ingegoten is en dat dat eerst losgehaald moet worden, schoongemaakt moet worden en dan weer opnieuw ingegoten moet worden. En dan moet het ook nog eens drogen en dat kan met koud weer we leens lastig zijn.  Daarnaast moeten ook vaak de platen van de overweg losgehaald worden en daarna weer gemonteerd moeten worden.  Al met al is de overweg de plek slechtste plek om de spoorstaafbreuk te hebben qua hersteltijd.

Reputatie 7
Badge +3

Afgelopen weekend speelden er 2 dingen, zowel een defect spoor als logistieke beperkingen (te weinig ProRail treindienstleiders). Het defecte spoor was tussen Utrecht en Arnhem (meer specifiek bij Driebergen-Zeist) en de logistieke beperkingen waren tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Rhenen.

Allebei de storingen stonden gemeld, er was dus wel degelijk (ook) gemeld dat het spoor defect was.

 

Reageer