Gister om 17:00 uur is in de buurt van Abcoude kort sprake geweest van een stroomstoring. Het treinverkeer rondom Utrecht liep vervolgens vast.
Ik heb 5 uur lang gestrand gezeten op Amsterdam Amstel zonder vervangend vervoer of fatsoenlijke informatievoorziening. Alleen een bord met rode treinen. Hoe de klantenservice en het NS personeel mij behandeld heeft ben ik ook niet van te spreken en dat hebben ze geweten ook.
Wat ik nu wil meer dan een vergoeding of wat dan ook is antwoorden. Hoe heeft een korte storing op 1 traject ervoor kunnen zorgen dat het hele treinnetwerk midden in de spits voor 5+ uur plat lag? Dit is volstrekt onacceptabel.
Ik vraag om een feitenrelaas en een analyse van de structurele kwetsbaarheden waardoor dit heeft kunnen gebeuren. Heeft het te maken met de dienstregeling waardoor conducteurs en machinisten door heel het land moeten reizen ipv 1 traject, waardoor 1 storing een kettingreactie kan veroorzaken op andere trajecten? Ik werk niet bij de NS, dus ik heb er geen inzicht op, maar er zal vast een sameloop van omstandigheden zijn geweest waardoor deze kettingreactie is ontstaan. Ik wil die omstandigheden weten.
Daarnaast hoor ik mensen en personeel zeggen dat de NS/Pro-rail onschuldig is, want ze kunnen niks doen aan een stroomstoring. Is het niet zo dat de NS/Pro-rail haar eigen stroomnet beheert dan? Daarnaast zie ik de NS wel degelijk als verantwoordelijk voor de buitensporige gevolgen van een korte stroomstoring op 1 traject.
Beste antwoord door Tamzin
Bekijk origineel