beantwoord

Telefoonoplader past niet in stopcontact trein, weet iemand een oplossing?

  • 19 August 2022
  • 4 reacties
  • 274 Bekeken

Vorige week maakte ik mee dat mijn telefoonoplader niet in het stopcontact van de 1e klas in de trein past. Aan de zijkant van mijn stekker zit een apart kabeltje dat naar mijn telefoon loopt. Dat kabeltje zit in de weg, het stopcontact is te diep. Heeft iemand een tip voor mij? Zijn er misschien stekkers met een oplader aansluiting aan de achterkant i.p.v. aan de zijkant? Of moet ik iets van een verlengsnoer extra aanschaffen? Is het wel de bedoeling van NS dat onderweg mobiele telefoons worden opgeladen?

icon

Beste antwoord door MoLa 19 August 2022, 23:14

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie mensen regelmatig morrelen met de stopcontacten. Er is geen sprake van bewust tegenwerken van NS, de stopcontacten waren aanvankelijk bedoeld voor laptops. 

Ik heb zelf een accu bij me met een forse capaciteit, dat is een praktischer oplossing. De wat smallere trafo’s die bij een iPhone zitten met het kabeltje aan de achterkant passen in ieder geval wel. De aansluiting is naar mijn idee wel wat klungelig gemaakt, maar de stekkers blijven goed zitten.

Zorg dat de stekker of trafo niet te breed is.

 

Reputatie 7
Badge +2

Dit is voornamelijk iets wat in de Koplopers speelt, daar zijn de stopcontacten zoals Thom al schrijft oorspronkelijk nog geplaatst met als doel het opladen van laptops (zie het symbooltje erbij ook).

In ander materieel zou je als het goed is hier geen last van moeten hebben, omdat de stopcontacten daar niet zo ingebouwd zitten als in een koploper. (En sowieso op een wat handiger plek zitten voor korte telefoonsnoertjes, zie ook vaak genoeg mensen hannesen om de telefoon in het bagagerek te leggen tijdens het laden in de Koplopers)

Zijn er misschien stekkers met een oplader aansluiting aan de achterkant i.p.v. aan de zijkant? 

Ja, de meeste hebben een aansluiting aan de achterkant. Ik let er bij de aankoop op, mede vanwege de problemen met laden in koplopers.

Bij Action heb je bijvoorbeeld er al eentje voor 2,99 euro of 4,99 euro .

Reputatie 3

Tussenstekker of kort verlengsnoer met eurostekkers gebruiken. Past altijd.

Reageer