beantwoord

temperatuur in de trein

  • 16 March 2022
  • 15 reacties
  • 1246 Bekeken

gisteren reisde ik met de trein en moest lezen op de info over de trein dat het in de trein 21 graden warm was. Is dat echt nodig? Iedereen heeft een jas bij zich en 18 graden zou net zo goed kunnen

icon

Beste antwoord door JurgenH 16 March 2022, 15:17

Bekijk origineel

15 reacties

Als je de temperatuur op 18 graden zet regent het weer klachten dat het te koud is. Onoplosbaar.

Reputatie 7
Badge +1

Temperatuur is een kwestie van smaak. Wat voor de één te warm is, is voor de ander misschien te koud. 

Beste is om een andere coupé te zoeken als je het warm (of koud) hebt. De temperatuur wil per coupé nog wel eens verschillen.

Reputatie 7
Badge +4

Niet iedereen is jong en gezond.

Dan doe je simpelweg je jas uit als het je te warm is. En voordeel is dat je dan ook nog profijt hebt van je jas als je de trein uitgaat.

Reputatie 6

We hebben de oorlog in Oekraïne, we hebben een coronapandemie en iemand maakt zich druk om de temperatuur in de trein die 3 graden te hoog is?

Reputatie 7
Badge +3

We hebben de oorlog in Oekraïne, we hebben een coronapandemie en iemand maakt zich druk om de temperatuur in de trein die 3 graden te hoog is?

Da's zo'n dooddoener. Met die redenatie kun je het forum (en vele anderen) wel opdoeken, want er is altijd wel ergens iets in de wereld dat belangrijker is.

We hebben de oorlog in Oekraïne, we hebben een coronapandemie en iemand maakt zich druk om de temperatuur in de trein die 3 graden te hoog is?

Er zijn ook wel vaker oorlogen maar omdat het dan niet in Europa is vindt iedereen dat hier dan geen probleem.

 

Reputatie 7
Badge +3

gisteren reisde ik met de trein en moest lezen op de info over de trein dat het in de trein 21 graden warm was. Is dat echt nodig? Iedereen heeft een jas bij zich en 18 graden zou net zo goed kunnen

Ruilen? Temperatuur in mijn huis komt al 2 dagen niet hoger dan 17 graden met dank aan de zon. Defecte ketel.

Reputatie 7
Badge +3

Met dank aan de zon is het hier bij mij in huis 21 graden, heb al de hele week geen verwarming aangehad en had zelfs de tuindeur de meeste dagen 's mddags open (ook nu). Heerlijk zo. 

 

Wat betreft de temperatuur in de trein, wat nu meespeelt is dat het 's morgens nog best fris kan zijn en mensen een warme jas aantrekken, maar 's middags loopt de buitentemperatuur op en met het zonnetje erbij wordt het te warm voor de winterjas. Maar een jas kun je uitdoen in de trein of anders open laten hangen, dat scheelt al. 

Reputatie 6

We hebben de oorlog in Oekraïne, we hebben een coronapandemie en iemand maakt zich druk om de temperatuur in de trein die 3 graden te hoog is?

Da's zo'n dooddoener. Met die redenatie kun je het forum (en vele anderen) wel opdoeken, want er is altijd wel ergens iets in de wereld dat belangrijker is.

Ik wil alleen maar aangeven dat we in Nederland altijd maar over alles lopen te zeiken en te zeuren. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken.

Reputatie 6

We hebben de oorlog in Oekraïne, we hebben een coronapandemie en iemand maakt zich druk om de temperatuur in de trein die 3 graden te hoog is?

Er zijn ook wel vaker oorlogen maar omdat het dan niet in Europa is vindt iedereen dat hier dan geen probleem.

 

Dat klopt. Jij bent wellicht alleen, maar ik heb ook nog twee kinderen waarvan ik hoop dat die nooit een oorlog van dichtbij mogen meemaken.

Door warm te stoken sponsoren we indirect Poetin. Dus als de oorlog je aan het hart ligt ben je voorstander van de temperatuur lager! 

Ik ben voorstander van 19 graden

In ieder geval geen 21, die temperatuur is inaangenaam hoog door het verschil met buiten. Je bent gekleed op buiten! 

Door warm te stoken sponsoren we indirect Poetin. Dus als de oorlog je aan het hart ligt ben je voorstander van de temperatuur lager! 

Ik ben voorstander van 19 graden

In ieder geval geen 21, die temperatuur is inaangenaam hoog door het verschil met buiten. Je bent gekleed op buiten! 

Voor de meeste ouderen die nu eenmaal een mindere bloedsomloop hebben is 19 graden te laag en aangezien Nederland geen kolonie van de Oekraïne is hoeven die ouderen niet in de kou te gaan zitten. 21 graden is een redelijk compromis tussen de diverse groepen reizigers.

Reputatie 7
Badge +4

Door warm te stoken sponsoren we indirect Poetin. Dus als de oorlog je aan het hart ligt ben je voorstander ,van de temperatuur lager! 

 

Dit is onbehoorlijk. Verschil van mening mag met argumenten,  maar om iedereen die niet een graad lager wil stoken te plaatsen in het kamp van een oorlogsmisdadiger, is buiten alle proportie.

De verwarming in de trein werkt gelukkig niet op gas en de NS gebruikt groene stroom. Dus Poetin zal er niets van merken als de verwarming hoger of lager staat in de trein.

Daarbij zit er ook verschil in of je korte afstanden reist of langere afstanden, bij korte afstanden hou je je jas aan maar op langere stukken doe je deze vaak toch uit. En zonder jas langere tijd redelijk stilzitten in een trein dan ben je blij dat de verwarming niet op 19 graden staat.

Helaas kun je niet iedereen tegemoet komen in een open ruimte qua temperatuur instellingen en zullen we het moeten doen met de temperaturen hoe ze zijn.

Reageer