Terug in de trein, ervaringen

  • 15 April 2022
  • 78 reacties
  • 2634 Bekeken


Toon eerste bericht

78 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Nu op de terugweg riep de conducteur voor Amsterdam Centraal net in zowel het Nederlands, als het Engelse en zelfs het Spaans om.

Dit had ik een poos terug ook in de IC-Direct vanuit Amsterdam Centraal. Het zorgde toen voor een hoop verraste, maar vooral vrolijke gezichten in de trein.

Reputatie 7
Badge

Nu op de terugweg riep de conducteur voor Amsterdam Centraal net in zowel het Nederlands, als het Engelse en zelfs het Spaans om.

Dit had ik een poos terug ook in de IC-Direct vanuit Amsterdam Centraal. Het zorgde toen voor een hoop verraste, maar vooral vrolijke gezichten in de trein.

Nu ook!

Reputatie 7
Badge

En de volgende bijzondere ervaring is alweer een feit. Trein 4927 zorgde vanochtend voor de nodige verrassingen:

Direct na instappen werd ik verwelkomt door een vrolijke conducteur. Voor Naarden-Bussum kwamen we stil te staan. Vrijwel direct werd netjes omgeroepen dat we voor een rood sein stonden. Enkele minuten later kon de conducteur melden dat er meer bekend was: er was voor ons een seinstoring ontstaan en we zouden terugkeren naar Almere Centrum. Een duidelijk verhaal met een hoop begrip voor de vertraging die dit op zou leveren zorgde bij vrijwel alle passagiers zowaar een vrolijke lach.

Direct volgend op dit omroepbericht besloot meneer nog een rondje door de trein te gaan om vragen te beantwoorden, waarbij hem zelfs nog opviel dat een groepje toeristen hem duidelijk niet had begrepen, waarop hij hun dit nog eens rustig in het Engels uitlegde. Overigens werd hij hierbij geholpen door een collega die volgens mij als passagier mee was en aan de andere kant van de trein begon hetzelfde te doen. Het alternatieve idee dat ik zelf - als reiziger die dit traject redelijk kent - ook meteen had om via Amsterdam Zuid te reizen hadden deze conducteurs ook direct paraat, inclusief apoornummers en vertrektijden.

Complimenten aan deze conducteurs! Een knap staaltje reizigersinformatie, waarmee ze een vervelende situatie voor veel mensen om wisten te toveren in een vrolijk momentje. Ondanks dat er daarna natuurlijk een hoop berichten en telefoontjes de trein uit gingen van mensen die afspraken zouden missen.

Kon er ook nog iets beter (los van preventie van storingen)? Jazeker. De conducteur van de aansluitende intercity van Almere Centrum naar Amsterdam Zuid leek geen idee te hebben dat hij driekwart van deze sprinter die heen en weer was gereden tot vlak voor Naarden-Bussum aan boord had gekregen. Zijn nonchalante mededeling dat we met 5 minuten vertraging op Amsterdam Zuid zouden arriveren omdat we even achter een sprinter hadden gereden, kwam daardoor wat bot over. De overstaptij die we daar hadden gehad was namelijk zes minuten, dus dit ging jiet meer en wachten op de volgende trein leverde tot Utrecht nog 10 minuten extra vertraging op.

Al met al dus een - toch wel leuk - reisje naar Utrecht, met 73 minuten vertraging....

Reageer