Trein vertrekt (veel te) vroeg | NS Community
beantwoord

Trein vertrekt (veel te) vroeg

  • 17 December 2021
  • 30 reacties
  • 1681 Bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 5

Er is dus geen sprake van geschiedvervalsing of geheimhouding.

Ik schreef een beetje geschiedvervalsing tussen aanhalingstekens, omdat mij geen betere term te binnen schoot. Hoe zou u het willen noemen wanneer de dienstregeling begin van de avond nog een vertrektijd om 21:48u aangeeft en een paar uur later plots 21:44u, alsof het altijd al zo was geweest, zonder enige hint of teken dat dit is gewijzigd?

Geheimhouding zal vast niet bewust gebeuren, maar feit is wel dat er helemaal nergens over werd gecommuniceerd. De argeloze klant zal aan zichzelf twijfelen, net zoals ik aanvankelijk ook.

Hopelijk lukt het de programmeurs spoedig iets aan deze tekortkoming te doen, ook al is die kennelijk zeldzaam. Dit is mijns inziens bij uitstek een situatie waarbij een melding vanuit de app echt zeer nuttig is.

Reputatie 5

Zie ook https://treinposities.nl/rit_per_station/dv/140 daar staat voor 27-01 de gewijzigde tijd, en iets soortgelijks voor Zo 11 dec '22 (omgeleid)

De omleiding van gisteren zal ongetwijfeld met https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/46338-27-januari-2023-seinstoring-amersfoort-deventer te maken hebben (seinstoring vanaf 15:34) maar dat dacht men eerst om 17:45 en later om 19:00, 20:00, 21:30, 22:15 etc opgelost te hebben.

Dat het op de borden stond zal best, maar dat weet je dus pas bij aankomst op het station/perron. Dan inderdaad graag een notificatie via de app, maar wellicht is dat voor internationale treinen lastig?

Ook knap dat die trein 4 minuten vertraging ingelopen heeft tussen Almelo en Deventer, maar zo te zien is hij ook iets eerder dan 21:22 (weliswaar vertraagd) uit Almelo vertrokken.

Het was inderdaad een behoorlijk rappe trein, aan de Nederlandse machinist heeft het niet gelegen! Ondanks de omweg kwamen we nagenoeg stipt om 23:00u aan op Amsterdam CS. Met volle vaart door Almere jakkeren had wel wat 🙂

Reputatie 5

De omleiding van gisteren zal ongetwijfeld met https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/46338-27-januari-2023-seinstoring-amersfoort-deventer te maken hebben (seinstoring vanaf 15:34) maar dat dacht men eerst om 17:45 en later om 19:00, 20:00, 21:30, 22:15 etc opgelost te hebben.

Interessant vind ik trouwens dat de gevolgen voor de internationale intercity's helemaal nergens werden genoemd bij al die berichten over de seinstoring, terwijl er voor alle reguliere binnenlandse treindiensten juist opvallend specifieke statusupdates staan. Nu ik dit zo lees ben ik des te blijer dat ik gisteren toch die internationale heb gehaald 🙂

Badge +3

Interessant vind ik trouwens dat de gevolgen voor de internationale intercity's helemaal nergens werden genoemd bij al die berichten over de seinstoring, terwijl er voor alle reguliere binnenlandse treindiensten juist opvallend specifieke statusupdates staan. Nu ik dit zo lees ben ik des te blijer dat ik gisteren toch die internationale heb gehaald 🙂

Inderdaad, je zou maar naar Amersfoort of Hilversum willen…

Ach in de trein wordt het wel omgeroepen dat deze een andere route gaat rijden dan gepland en aangezien hij dan meestal alleen maar extra stopt op Zwolle heeft het voor de dienstregeling niet veel toegevoegde waarde om deze omleiding te vermelden.

Reageer