Sinds enkele maanden werk ik nu in Bilthoven. Zelf woonachtig in Amersfoort en daarvoor altijd voor woon/werk naar Utrecht gereden met de auto. Trein was toen niet mogelijk vanwege vroege starttijden . (6uur in de ochtend), Nu kon dat wel en Amersfoort Vathorst naar Bilthoven is op papier een heel goede aansluiting en zelfs sneller als met de auto. 1 + 1 is 2 zou je denken. Nu heb ik daar dus een abonnement voor genomen en reis ik sinds 4 maanden op en neer naar Bilthoven. Mijn ervaring?
In de zomervakantie nog wel te doen maar nu de scholen weer begonnen zijn een ware hel. Ik noem dit geen treinreizen, dit is op transport gaan. Je stapt om 7uur in de ochtend op de trein (voor de spits) en moet al staan. Op de terugweg probeer ik dan de trein in te schuiven waar mogelijk en wurm me langs de mensenstromen (letterlijk en figuurlijk). Als een sardientje sta ik dan 25min lang tussen andere zwetende mensen te wachten tot ik weer thuis ben en adem kan halen.
Dit is toch geen doen mensen? Ik merk dat ik steeds minder met de trein ga, nu nog maar 1 a 2x per week en zodra het kouder word denk ik nog minder. U jaagt mensen de trein uit en de auto in. Dat je hier überhaupt voor zou moeten betalen is eigenlijk al crimineel op zich.