beantwoord

Verkeerde rit weergegeven op scherm in Sprinter

  • 3 February 2024
  • 4 reacties
  • 215 Bekeken

Het is me al verschillende keren opgevallen dat in de Sprinter van Den Haag naar Haarlem wel correct wordt aangegeven wat het volgende station is, maar de aankomsttijd is die van de volgende trein op hetzelfde traject, een half uur later.

Ik reis momenteel niet zo veel, dus ik weet niet of dit bij andere trajecten ook zo is, maar ik vind het best verwarrend. Ik heb het nu drie keer gezien op dit specifieke traject, in enkele weken tijd.

icon

Beste antwoord door Rory NS 3 February 2024, 16:59

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Marcel V. en welkom bij de NS Community.

Hmmm, dat is inderdaad erg onhandig. Ik durf niet te zeggen waardoor dit komt en of dit ook op andere trajecten speelt, maar ik zal hierover wel een melding doorzetten. Sorry voor de verwarring!

Reputatie 5

Waarschijnlijk is dat omdat daar SLT rijdt. Deze treinen hebben schermen die al best lang niet meer gemaakt worden. Bovendien zijn die schermen bijna altijd kapot. En er zijn van die schermen ook zeer weinig van, helaas. Ik vind zelf dat de SLT de slechtste trein is die NS ooit heeft gekocht. Maar, ze blijven helaas nog wel rijden. Ook al zijn ze allemaal vies en kapot. Het wordt maar afwachten totdat ze gerenoveerd worden…

Dit gebeurd ook vaak op andere trajecten, alleen dan niet een verkeerde tijd maar een compleet verkeerd traject! Zo zat ik in de sprinter van Rotterdam naar Utrecht en dan staat er op het scherm dat hij richting Rotterdam gaat (en de intercom en buitenkant van de trein ook). Resultaat? Mensen die instappen, horen dat de trein naar Rotterdam gaat, en weer uitstappen. Jammer hoor, een trein gemist die gewoon ging….

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt dit doorgeven aan de conducteur of via X, dan wordt het scherm gereset is mijn ervaring.

Reageer