Vieze trein

  • 21 October 2023
  • 4 reacties
  • 160 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

21-10-2023 trein naar Groningen vanuit Hoogeveen 9.19 uur. Treinstel 3001

Trein is zo verschrikkelijk vies. Overal troep, overgeefsel en dat ligt er ook al even. Te gek voor woorden. Hoe is het mogelijk dat dit niet gesignaleerd wordt door het dienstdoende personeel. 


4 reacties

Reputatie 7
Badge

Tja, als er geen dienstdoende personeel is dan wordt het ook niet opgemerkt. Iets met bezuinigingen.

Tja, als er geen dienstdoende personeel is dan wordt het ook niet opgemerkt. Iets met bezuinigingen.

De conducteur lijkt me toch dienstdoend personeel dat dat moet opmerken. Maar misschien is er geen troep in de achterste cabine.

Reputatie 7

Geen uitzondering helaas. Gebrek aan netheid en hygiëne van de treinen wordt op dit forum vaak vermeld en doorgegeven. Op zaterdag en zondag zijn treinen vaak nog vuiler dan doordeweeks. Heeft te maken met uitgaanspubliek van de vorige avond/nacht en geen tijd en/of personeel om goed schoon te maken.

Het tekort aan schoonmaakpersoneel wordt in de nabije toekomst alleen maar nijpender. Grondige schoonmaak is er sowieso niet of nauwelijks meer bij. Zo erg als bij ons zie ik het elders niet. De vuiligheid en rotzooi is ook een kwestie van reizigersmentaliteit en die is over het algemeen bij ons niet al te best. Dat blijkt wel.

Reputatie 3

Ik merk wel vaak dat mensen hun eigen rotzooi ook gewoon laten staan, wat het toch wel een stukje moeilijker maakt om alles schoon te maken. Op bijna elk station staan gewoon prullenbakken, dus het lijkt me niet heel lastig om (bijvoorbeeld blikjes bier en opgegeten maaltijdsalade’s) mee naar buiten te nemen. Jammer dat er niet genoeg personeel is, maar soms is de viezigheid wel echt overdreven. Nu valt het nog mee, maar tijdens feestdagen zoals carnaval is het echt een ramp. Overigens zou het ook helpen als de NS grotere prullenbakken instaleerden in de trein, die niet binnen 1-2 ritten volzitten. Iets zoals ze bij de sprinters hebben gedaan maar dan met grotere openingen.

Reageer