Is men bij NS zich er van bewust dat het volume van het omroepen in de trein vaak vele malen harder is dan goed is en nodig is? Wie gaat daar over? Wordt er wel eens gecontroleerd hoe hard dat staat per rit? Kan het de bedoeling zijn dat je echt je handen op je oren moet houden als er omgeroepen wordt omdat het pijn doet aan je trommelvliezen? Ik begrijp dit niet zo goed. Misschien is het onbewustheid of achteloosheid maar het is in dat geval niet erg klantvriendelijk. Als je bij een kapper of een kassa komt en er wordt keihard in je oor geschreeuwd vinden de meeste mensen dat niet normaal of acceptabel. Maar in de trein gebeurt dit wel. Waarschijnlijk omdat niemand het controleert. Vind dit echt een zwak punt van de NS wat waarschijnlijk zó makkelijk te verhelpen zou zijn.
volume omroepen
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemiddag annepannekoek en welkom bij de NS Community.
Ik heb zelf geen kennis van het exacte proces hoe het volume wordt ingesteld, maar zoals je in dit topic al kunt lezen is het niet zo dat de omroep altijd te hard staat. Sowieso is die ervaring persoonlijk, maar ik lees vaak genoeg berichten over te hard, te zacht, piepen, kraken et cetera.
Het beste wat ik kan adviseren is om dit door te geven bij het treinpersoneel op het moment dat je het merkt, of anders om dit te melden bij onze Klantenservice, bij voorkeur via Social Media (een openbare Tweet werkt doorgaans het beste). Als je het treinstelnummer door kunt geven dan kunnen mijn collega's er een melding van maken zodat het onderzocht kan worden.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.