Ik vroeg me af waarom het altijd >23 graden is in de R-Net sprinter van Gouda-Alphen aan den Rijn. Zonde van de energie en ook echt totaal niet comfortabel om in te zitten.
Goedemorgen LilSlu. Welkom bij de NS Community.
Ervaar je dit bij alle treinen op het traject? Of is het altijd een specifieke trein waarin het zo warm is?
In alle treinen helaas.
Elk treinstel heeft zijn eigen climate control. Daardoor is het niet in alle treinen hetzelfde. Indien je ooit weer in een trein komt waar het onaangenaam is kan je het beste een plekje in een ander treinstel zoeken. De kans dat het daar aangenamer is is erg groot.
Elk treinstel heeft zijn eigen climate control. Daardoor is het niet in alle treinen hetzelfde. Indien je ooit weer in een trein komt waar het onaangenaam is kan je het beste een plekje in een ander treinstel zoeken. De kans dat het daar aangenamer is is erg groot.
Tja, maar veel keuze heb je niet bij de treinen tussen Gouda en Alphen a/d Rijn https://treinposities.nl/treinseries/8600 (en in het weekend al helemaal niet)
Het zal wel komen omdat deuren veelvuldig open en dicht gaan, maar qua energieverbruik is een paar graden warmer verwaarloosbaar t.o.v. wat de trein zelf verbruikt om te rijden. Bij een EV (elektrische auto) neemt de verwarming wel een flinke hap uit de actieradius.
Ik herken deze ervaring. In de Sprinter tussen Den Haag en Haarlem is het ook altijd zo onaangenaam warm.
Daar gaan we weer. Een aangename temperatuur is subjectief. Bovendien kan er tot enkele graden verschil inzitten per bak (treindeel). Even 1 bak verder kijken want daar kan de temperatuur anders zijn.
Te warm... Te koud…
Het is nooit goed...
Daar gaan we weer. Een aangename temperatuur is subjectief. Bovendien kan er tot enkele graden verschil inzitten per bak (treindeel). Even 1 bak verder kijken want daar kan de temperatuur anders zijn.
Het is elke dag, in elke Sprinter op dit traject (Den Haag - Haarlem). Helaas maakt een ander treinstel geen enkel verschil. In de Intercity is het prima. In het kader van zuinig omspringen met energie lijkt me een temperatuur van 21 graden of hoger in de trein niet per se nodig. Uiteraard begrijp ik best dat iedereen dat anders kan ervaren.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.