Waarom treinen zo kort. | NS Community
beantwoord

Waarom treinen zo kort.

  • 25 March 2022
  • 54 reacties
  • 3212 Bekeken


Toon eerste bericht

54 reacties

Je hebt de ICNG toch nodig om de ICM's te vervangen omdat er schaarste is aan sommige vervangingsonderdelen voor dit type trein en er daardoor langzaam steeds minder ICM's zullen rondrijden.

Voor de DDZ zou een nieuwe dubbeldekker (DDNG) komen en die procedure is door corona al vooruit geschoven en als de reizigersaantallen niet herstellen zullen die er misschien wel helemaal niet komen aangezien de VIRM nog wel even mee kan na de renovatie die ze nu ondergaan en net hebben ondergaan.

Qua personeel komt het de NS mogelijk wel heel goed uit gezien er toch een flinke uitstroom lijkt te zijn gezien de wervingscampagnes die de NS momenteel voert. En in een krappe arbeidsmarkt wordt het des te lastiger om geschikt personeel te vinden die dan ook nog voldoen aan de eisen en slagen voor de testen die ze moeten ondergaan voordat ze worden aangenomen.

 

Ooh ik lees net dat Marjan Rintel alweer weg wil bij de NS en mogelijk bij de KLM CEO wordt, verstandig dat er verzet is bij de KLM hiertegen.

 

Ooh ik lees net dat Marjan Rintel alweer weg wil bij de NS en mogelijk bij de KLM CEO wordt, verstandig dat er verzet is bij de KLM hiertegen.

Marjan Rintel oogt bij NS toch als een kat in een vreemd pakhuis. Ze komt van de KLM dus misschien is dat voor haar een betere optie, ze kent daar de cultuur.

Reputatie 7

Het is een onderzoek. Als het onderzoek over een jaar wordt gedaan kan het resultaat weer anders zijn - beter of slechter. Veel mensen willen eerst A maar besluiten later toch voor B. De tijd zal het leren.

De ov-sector kan veel beter flink werk maken van het terugwinnen van reizigers door aantrekkelijke tarieven, abonnementen en verbindingen te bieden. Dat de spits zou verdwijnen, kan ook best betekenen dat de middagspitsbeperking er wel weer af kan, wat ook weer meer klanten zal trekken. Weliswaar minder dik betalende klanten, maar wel meer "vaste" klanten, recreatief of voor werk.

Het campagnetje " Het OV is OK" zet echt geen zoden aan de dijk. 

De ov-sector kan veel beter flink werk maken van het terugwinnen van reizigers door aantrekkelijke tarieven, abonnementen en verbindingen te bieden. Dat de spits zou verdwijnen, kan ook best betekenen dat de middagspitsbeperking er wel weer af kan, wat ook weer meer klanten zal trekken. Weliswaar minder dik betalende klanten, maar wel meer "vaste" klanten, recreatief of voor werk.

Als het gaat om spitsvervoer is het maar de vraag of je die reizigers überhaupt wel terug in de trein wil krijgen. Commercieel gezien is het wellicht beter om de spitscapaciteit af te bouwen (materieel en personeel) en je te richten op verdere versterking van het vervoer in de daluren en het weekend. Hoe vlakker de spits hoe beter (financieel gezien).

Verder klopt het dat het maar een onderzoek is en ook nog een groen getint onderzoek met een hoog wishful thinking gehalte. De vraag is in hoeverre werkgevers (die in het onderzoek niets gevraagd is) ook zo blij zijn met al dat thuiswerken. Want met blijvend thuiswerken wordt de groep werknemers die amper ooit bij het bedrijf geweest zijn waar ze werken natuurlijk geleidelijk ook steeds groter.

De komende paar maanden zal blijken op welk niveau het vervoer zich na corona stabiliseert. Dan is er nog genoeg tijd voor aanpassingen in de dienstregeling 2023.

Reageer