Vanmorgen gereisd van kampen-Rotterdam cs, overstap op Zwolle. Trein vertrok op tijd uit Zwolle 07.20 uur. Aangekomen op Utrecht cs werd iedereen ineens verzocht ‘ met spoed’ uit te stappen. De trein zou keren naar Leeuwarden. Iedereen netjes er uit, op dat tijdstip was het nog niet druk. Er was wel wat chaos want de reisinformatie had een storing. De omroep riep wel om dat de trein naar r’dam cs zou vertrekken met
5 min vertraging. Echter de conducteur vertelde dat hij echt terug moest naar Leeuwarden. Er was een verstoring tussen Gouda en r’dam. Aanrijding met een persoon. Andere passagiers en wij werden door hem geadviseerd om te reizen via den haag cs, deze ic vertrok op tegenover liggend perron op Utrecht cs. Wij zijn dus in die IC gaan zitten. Vervolgens vertrok de ICwaar wij net uit kwamen leeg toch richting R’dam tot onze verbazing. Ik zag later toen de app het weer deed dat onze oorspronkelijke trein daar idd heen ging. Nu hadden wij vertraging door het omreizen maar die claim wordt natuurlijk afgewezen omdat de trein wel gereden heeft. Hoe kan het dat de conducteur geen juiste info kreeg? Zeker 30-40 personen hebben nu voor niks om moeten reizen via Den Haag cs. En hoe regel ik mijn claim?