beantwoord

Wanneer gaan de conducteurs/conductrices weer controleren?



Toon eerste bericht

116 reacties

Reputatie 7
Badge +3

“Ik wist het niet” is dan misschien niet eens de slechtste smoes. Het lijkt wel of er steeds meer mensen zijn die onder een steen leven en het nieuws niet volgen.

Reputatie 7
Badge +4

De sleutel is het eigenbelang en weten dat je er nog vaak mee weg komt ook. Ethiek maakt niet uit, zolang het eigenbelang wordt gediend.

Reputatie 2

De smoezen in de trein verraden zelden enige intelligentie. De mate van eigenbelang en de intelligentie van de opmerkingen zijn zelfs veelal omgekeerd evenredig.

Daarnaast is er dan ook nog sprake van zelfverklaarde intelligentie en logisch denken. We komen dat hier ook tegen bij mensen met besmettingsvriendelijk gedrag. 

 

Wat bedoel je met “besmettingsvriendelijk gedrag.”?

Reputatie 2

“Ik wist het niet” is dan misschien niet eens de slechtste smoes. Het lijkt wel of er steeds meer mensen zijn die onder een steen leven en het nieuws niet volgen.

Sommige mensen volgen het nieuws nog wel, maar niet van de NOS of uit de kranten, maar van bepaalde Facebook communties waar complot theorieën het goed doen. 

Een Nederlandse vrouw nog wel....…

Overigens, buitenlandse vrouwen dragen juist zeer fanatiek mondneuskapjes omdat ze dat vaak vanuit hun cultuur of strenger Corona  beleid in eigen land al vaak gewend zijn.

De opvallenste groepen welke het mondneuskapje "vergeten" zijn oudere mensen (65+) en jonge meiden van 17 tot 21 jaar. Maar dat is maar een persoonlijke en beperkte waarneming.

Reputatie 2

Een Nederlandse vrouw nog wel...:wink: .…

Overigens, buitenlandse vrouwen dragen juist zeer fanatiek mondneuskapjes omdat ze dat vaak vanuit hun cultuur of strenger Corona  beleid in eigen land al vaak gewend zijn.

De opvallenste groepen welke het mondneuskapje "vergeten" zijn oudere mensen (65+) en jonge meiden van 17 tot 21 jaar. Maar dat is maar een persoonlijke en beperkte waarneming.

Ja oudere mensen vergeten wel eens wat. Nog een leuke anekdote. Ik wilde de trein uitstappen, nog voordat ik de trein uit was kwam een oudere heer de trein in zonder mondkapje. Ik zei toen: “kunt u nog even wachten meneer.” Hij: “doe jij even rustig snotneus”. :angry:

Wat betreft jonge meiden en jongeren heb je wel gelijk. Die dragen het vaak niet, of niet goed. Laatst nog een jongen van een jaar of 17 die dan heel stoer door het gangpad loopt van kijk mij eens lopen, zonder mondkapje. Ik krijg dan de neiging om te roepen: “Denk aan je oma!” :wink:

Reputatie 7

Dat wat ouderen betreft dat valt mij ook op bij beelden van de demonstraties ook daar zie je veel ouderen zonder mondkapje dicht bij elkaar. Zou dit nostalgie zijn van de protestgeneratie.

Ik behoor zelf tot die generatie maar ga niet meedoen mij te groot risico.

 

Reputatie 7
Badge +4

Niemand die aan een dergelijke demonstratie meedoet, zal een mondkapje opzetten. Volgens mij ben je sowieso niet goed wijs als je aan een dergelijke demonstratie meedoet. Nog los van de ‘boze’ types die zo nodig uitstekende parlementariërs menen te moeten belagen. Een discussie met argumenten heeft dan weinig zin meer.

 

Demonstreren voor de ffgeihijt en dan de vrijheid nemen mensen te bedreigen en aan te vallen? Een wet geeft altijd bescherming en beperkt altijd de vrijheid. Wel vrijheid willen en een ander niet willen beschermen, gaat nu eenmaal niet samen.

 

Laten we ons maar richten op mensen met argumentatie en die zijn echt in de meerderheid. Die nemen gelukkig ook veelal de beslissingen.

 

De protestgeneratie kwam op voor een rechtvaardiger en vrijere maatschappij. Dat is gelukt, maar ontaardt nu in een soort collectief eigenbelang. 

Parlementariërs aanvallen is een open zenuw in de democratische rechtsstaat. En die is heilig.

 

De discussie dwaalt nu wel wat ver af en er is al heel veel over deze kwestie gezegd.

Reputatie 2

Ik werd vanavond 26 augustus om 20:15 gecontroleerd in de trein Utrecht - Den Haag CS. Dat was voor het eerst sinds begin maart. Ik was gelukkig niet vergeten in te checken. :wink:

Reputatie 6

Ook in de jaren voor het hele corona-verhaal opdook, was er al nauwelijks meer controle op plaatsbewijzen. Héél af en toe zag je dan een conducteur met fikse pas door de coupé lopen, op weg naar weet-ik-niet, maar controleren deden ze in elk geval niet. Vaak genoeg meegemaakt dat de conducteur na het vertreksignaal te hebben gegeven, zich terugtrok in een eigen ruimte (conducteursruimte, lege machinistenruimte bij gekoppelde treinen, of een eerste klasse coupé) en daar kwamen ze dan niet meer uit voordat de trein het volgende station bereikte. Blijkbaar zitten ze dan ál die tijd “administratie” bij te werken.

Blijkbaar zitten ze dan ál die tijd “administratie” bij te werken.

Tuurlijk niet, die conducteur zit @PeterJKH daar natuurlijk te eten, te studeren, Marktplaats af ze zoeken naar modeltreintjes, te Netflixen, films downloaden via de trein WiFi, te bieden op EBay, uren met familie te bellen of digitaal te dammen met een collega op een andere trein of misschien wel een tukkie te doen na 9 1/2 uur werken.

Sorry @PeterJKH even persoonlijk, wat voor werk doe je zelf en waar kunnen wij dat beoordelen ?

Sorry @Deventer, maar wat heeft jouw vraag met dit topic te maken? De zichtbaarheid van conducteurs en in hoeverre zij controleren maakt wel degelijk uit van de ervaring van de reiziger. En hoe de reiziger de NS beoordeelt.

Reputatie 7

Zorgwekkend, als je nog niet doorhebt dat, vandaag de dag, nagenoeg alles en iedereen (zelfs met naam en toenaam) doorlopend wordt beoordeeld en gereviewd.

Reputatie 6

Ja dat zeker. Iedereen en alles ligt tegenwoordig onder een vergrootglas, iedereen heeft er een (al dan niet gefundeerde) mening over en die moet dan vooral gedeeld worden, al dan niet met enige respect. Reaguurders.

Reputatie 7
Badge +3

Op ns.nl staat er nu een promo met goed je weer te zien. Ik heb de indruk dat deze dame van een heel verre afstand naar de reiziger kijkt en het voor de reiziger sowieso niet wederkerig is. 

 

 

Dat is wel erg makkelijk gezegd alleen op basis van een foto. Ik zie deze dame regelmatig op Twitter en gezien haar reacties daar krijg ik een heel andere indruk van haar die jij hebt. 

 

 

Misschien ook leuk om te lezen hoe deze dame er zelf over denkt.

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=3858208937542577&id=234539316576242

Reputatie 6

Deze week gereisd van Helmond naar Apeldoorn (via Eindhoven-Utrecht-Amersfoort) en later in de week weer terug. Op beide ritten geen conducteur gezien. Terwijl je toch zo'n dikke 2 uur in de trein zit, regelmatig overstapt, maar conducteurs? Niks van gezien in de trein. Zullen wel ergens anders druk mee zijn geweest, maar in elk geval niet met de passagiers.

Reputatie 7
Badge

In de IC Den Haag <> Eindhoven vind ik het niets doen van conducteurs doorgaans zeer extreem. In de stiltecoupe-cabines nemen ze altijd het wel en wee van het leven door. De enige onderbreking hiervan is het omroepbericht en de deuren sluiten. Heb dat nu al zo vaak ‘mogen’ ervaren. Nota bene dus in een stilte-cabine.

Onlangs een heel verhaal mogen horen over het letselschadebureau van NS dat blijkbaar niet meer zo makkelijk uitkeert als vroeger. Het lijkt ook altijd vrij luid te moeten, in die >stilte<cabine.

In algemene zin word ik ongeveer 1 tot 2x per week gecontroleerd, net zo vaak/weinig... als voor corona en aangezien ik zo’n 750 km per week trein per week geeft dat aan hoe vaak/weinig het (bij mij) gebeurt.

In elk geval was VenS weer goed bezig te Deventer, de hele trein 1672 werd vanaf perron gecontroleerd op de mondneuskapje verplichting.

Ik kom net terug van een dag en een nacht Den Haag. Zaterdag niet gecontroleerd en zondag niet gecontroleerd. Reisde met toeslag 1e klas. Ook geen conducteur langs zien lopen. Het aantal besmettingen loopt in Noord- en Zuid Holland natuurlijk weer rap op dus de angstige conducteur is blijkbaar weer terug van even weggeweest. In het hotel checkte voor mij overigens wel 4 duits-talige reizigers in. Zuid Holland is thans “rood” gebied voor Duitsers dus ik verbaasde mij daar lichtelijk over. Kunnen natuurlijk Oostenrijkers of Zwitsers geweest zijn. Op Den Haag probeerde overigens iemand bij mij in tegenovergestelde richting door de poortjes te glippen. Had even niet gekeken dat daar nu ook precies een conducteur stond, dus ja die hing.    

In elk geval was VenS weer goed bezig te Deventer, de hele trein 1672 werd vanaf perron gecontroleerd op de mondneuskapje verplichting.

 

Volgens treinposities.nl werd de 1672 gereden met en DDZ, hoe hebben ze de bovenetage vanaf het perron gecontroleerd op het dragen van mondkapjes, met een trapje?

Reputatie 7
Badge +3

Ze hebben ook niet de reizigers, maar “de trein” gecontroleerd :wink:

 

In elk geval was VenS weer goed bezig te Deventer, de hele trein 1672 werd vanaf perron gecontroleerd op de mondneuskapje verplichting.

 

Volgens treinposities.nl werd de 1672 gereden met en DDZ, hoe hebben ze de bovenetage vanaf het perron gecontroleerd op het dragen van mondkapjes, met een trapje?

 

Goed geconstateerd. 

Als je maar een paar meter afstand houd lijkt me dat prima te doen, maar dat zou je aan de betreffende VenS medewerkers moeten vragen (of zelf eens uittesten) 😀

Ze hebben ook niet de reizigers, maar “de trein” gecontroleerd :wink:

 

hilarisch, er staat inderdaad de hele 'trein'

Als je toch op de fantasietour bent, doe dan op zijn minst moeite en zoek een trein erbij waarbij dit überhaupt mogelijk was geweest...

@Deventer jij geeft aan dat er iets is gebeurd waarvan anderen zich afvragen hoe dit is gegaan. Je reactie is speculerend, dat maakt het niet duidelijker. Je kan dan reacties rapporteren die je niet aanstaan, maar dat verandert het beeld dat jij schetst niet. Misschien kan je uitleggen waar je zat en hoe het is gegaan.

Reageer