Skip to main content
Antwoord

Wat is er aan de hand met de reisinfo en zijn de treinen zo vies?

• December 26, 2024
  • 15 reacties
  • 392 Bekeken

• Op het juiste spoor

Het valt me op dat de afgelopen weken bij erg veel sprinters de reisinformatie helemaal niet werkt. Zowel de borden aan de buitenkant als aan de binnenkant. Is hier iets mee aan de hand? En wanneer wordt dit opgelost? Het komt ook regelmatig voor dat het defect is maar er ook niet wordt omgeroepen. De laatste optie dan is om naar buiten te kijken maar de ramen zijn vaak zo smerig dat je hier weinig doorheen ziet..

Het is nou niet zo dat reizen met de trein de afgelopen jaren goedkoper is geworden, dus je zou een enigszins acceptabel product verwachten, maar de laatste tijd is de softe kant van het product echt waardeloos. Geen reisinfo, vies aan binnen en buitenkant :(

Beste antwoord door Floor NS

Hi Jopa! Welkom bij de NS Community. 

Mocht het gebeuren dat je een scherm ziet dat defect lijkt te zijn, dan kun je dit melden bij de conducteur of via de klantenservice

15 reacties

• Koploper****
  • December 26, 2024

Het is nou niet zo dat reizen met de trein de afgelopen jaren goedkoper is geworden, dus je zou een enigszins acceptabel product verwachten, 

Je vergeet dan dat de lonen bij NS buitensporig zijn verhoogd en dat de energieprijzen flink gestegen zijn. Daarnaast zijn inkomsten uit het financieel lucratieve forensenvervoer gedaald doordat er meer thuis gewerkt wordt. Samen leidt dat er toe dat de financiële situatie onder druk staat.

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 27, 2024

Hi Jopa! Welkom bij de NS Community. 

Mocht het gebeuren dat je een scherm ziet dat defect lijkt te zijn, dan kun je dit melden bij de conducteur of via de klantenservice

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • December 27, 2024

Hoi Floor,

Het is niet één scherm, de laatste weken lijkt bij minstens de helft van de sprinters de complete reisinfo niet te werken. Lijkt iets structureels. 

• Koploper****
  • December 27, 2024

Hoi Floor,

Het is niet één scherm, de laatste weken lijkt bij minstens de helft van de sprinters de complete reisinfo niet te werken. Lijkt iets structureels. 

Men is bezig met een software update en dat lijkt niet helemaal soepel te lopen.

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • December 28, 2024

Bij SLT moet meen ik het hele systeem in de trein zelf geüpdatet worden om de nieuwe dienstregeling te kennen. Dat gaat wat minder makkelijk dan de treinen die OBIS hebben waar het op afstand geladen kan worden.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • December 28, 2024

Bij SLT moet meen ik het hele systeem in de trein zelf geüpdatet worden om de nieuwe dienstregeling te kennen. Dat gaat wat minder makkelijk dan de treinen die OBIS hebben waar het op afstand geladen kan worden.

Oh ja.. 

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • December 28, 2024

Men is bezig met een software update en dat lijkt niet helemaal soepel te lopen.

Sinds de SNG's ook de update hebben gehad leek de omroep juist wel weer beter te werken. Bij de SNG's (sprinter voor TS) valt het me al veel langer (maanden al) dat de omroep vrijwel nooit werkt, en de schermen het vaak ook laten afweten. (de bekende foto).

Sander-VH
  • NS Hoofdconducteur
  • December 29, 2024

Ja klopt en geloof mij maar, dat vinden niet alleen reizigers vervelend

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • January 5, 2025

Ik ben nu onderweg naar Groningen en heb eigenlijk de hele weg tot nu toe geen reisinformatie. Eerst.van Uitgeest naar Amsterdam in de sprinter niet. Ook in de trein van Amsterdam naar Utrecht niet. Zit nu in de 7616 naar Zwolle is een oude dubbeldekker en ook daar blijft het scherm stilstaan. In de sprinter was het dan weer een volledig wit scherm. 

Jesse NS
Moderator
  • Moderator
  • January 5, 2025

Ik ben nu onderweg naar Groningen en heb eigenlijk de hele weg tot nu toe geen reisinformatie. Eerst.van Uitgeest naar Amsterdam in de sprinter niet. Ook in de trein van Amsterdam naar Utrecht niet. Zit nu in de 7616 naar Zwolle is een oude dubbeldekker en ook daar blijft het scherm stilstaan. In de sprinter was het dan weer een volledig wit scherm. 

Dat is uiteraard niet wenselijk, Henkpeetersen! Wat waren de treinstelnummers waar je in hebt gezeten? Dan maak ik hier meldingen van.

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • January 5, 2025

Mijn ervaring over het algemeen is dat de beeldschermen in de treinen geen of nutteloze informatie tonen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • January 5, 2025

Dat is uiteraard niet wenselijk, Henkpeetersen! Wat waren de treinstelnummers waar je in hebt gezeten? Dan maak ik hier meldingen van.

Het viel mij op omdat het nu in 3 achtereenvolgende treinen het geval was. Alleen de 7616 weet ik nog omdat om ik daar net nog inzat. Zit nu voor het laatste stukje in de 4063 en daar doet het scherm het wel.

Jesse NS
Moderator
  • Moderator
  • January 5, 2025

Het viel mij op omdat het nu in 3 achtereenvolgende treinen het geval was. Alleen de 7616 weet ik nog omdat om ik daar net nog inzat. Zit nu voor het laatste stukje in de 4063 en daar doet het scherm het wel.

Bij deze heb ik een melding doorgezet over het defecte scherm in treinstel 7616. Dit wordt zo spoedig mogelijk verholpen. Bedankt voor het doorgeven, Henkpeetersen. :)

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • January 5, 2025

Nu op de terugweg de 4245 heeft ook last van bevroren schermen. De 4057 waar ik nu in zit geeft wel correcte informatie.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • January 5, 2025

Bedankt voor het signaal Henk. Ik heb het doorgezet.