Vanavond weer een aanrijding tussen Middelburg en Vlissingen. Van een NS trein met een Belgische auto op een overweg. Ik kwam aan om 18.57 uur met buslijn 133 aan de noordzijde van het station van Middelburg. De trein van 18.59 uur richting Roosendaal haal je dan niet. Zeker niet als je van twee liften gebruik moet maken die nu allebei defect zijn. De normale trein die je wel kan halen is die van 19.29 uur naar Roosendaal en verder richting Amsterdam, vetrekkende vanaf spoor 2 (zuidzijde). Maar die trein viel uit door de aanrijding bij Vlissingen. Gelukkig kwam er om 19.05 uur een trein vanaf Roosendaal die nu Middelburg als eindstation had. Die kon ik met veel moeite, trappen af, en trappen op, met veel bagage, wel halen.
Omdat de liften in Middelburg het heel vaak laten afweten gebruik ik weleens de trein van 19.01 uur naar Vlissingen, daar 1x uit- en inchecken en dan terug naar de richting Roosendaal. Daarmee vermijd ik in Middelburg het traplopen, Middelburg heeft geen roltrappen. Maar die mogelijkheid viel vanavond uit door de aanrijding bij Vlissingen.
Dus als ik de trein van 19.05 uur niet gehaald had, kon ik een uur gaan wachten op de volgende mogelijkheid richting Roosendaal, nog steeds met 2x traplopen in Middelburg.
In Roosendaal miste ik uiteraard de overstap naar Breda en Tilburg. Ik had geen zin om met dit ijskoude weer 20 minuten te gaan blauwbekken op een tochtig perron in Roosendaal waar verder niets te beleven valt. Dus ben ik blijven zitten tot Rotterdam Centraal. Daar gewacht op de intercity naar Eindhoven die ging vertrekken vanaf spoor 6 om 21.14 uur. Maar: Ook de lift op spoor 6 was buiten dienst! Dus weer met de trap naar boven, dit was nu wel een roltrap.
Wat een gedoe om op een avond als vanavond van Middelburg naar Eindhoven te komen!