beantwoord

wifi

  • 10 November 2021
  • 3 reacties
  • 232 Bekeken

Hi NS community,

Ik reis sinds een paar weken het traject Rotterdam Alexander - Utrecht met de trein van 6:58.

Helaas heb ik nooit WiFi in de trein. Mijn reistijd bedraagt ruim een halfuur en wil deze tijd graag benutten met studietijd. Hiervoor is internet zeer fijn om te hebben.

Hoezo is er op dit traject nooit een wifi netwerk beschikbaar? 

Ik check de gehele tijd structureel of het netwerk beschikbaar is. Zowel op mijn telefoon als mijn laptop zie ik het netwerk niet verschijnen.

Is er iets mis hiermee, of zijn jullie gestopt met het aanbieden hiervan?

 

Groet 

icon

Beste antwoord door Tochjo 10 November 2021, 07:16

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Door een tekort aan rijvaardig intercitymaterieel worden de intercity's naar Utrecht van 28 en 58 minuten over het uur gereden met sprintermaterieel van het type SLT. Hierin is geen wifi aanwezig.

Zodra NS weer voldoende intercitymaterieel heeft om in te zetten, zullen deze intercity's weer met intercitymaterieel rijden en kan er in deze treinen weer wifi worden aangeboden. Als alternatief kunt u overwegen een kwartier eerder of later te reizen. De intercity's naar Utrecht Centraal die verder rijden richting Leeuwarden en Groningen worden wel met intercitymaterieel gereden en zijn wel uitgerust met wifi.

Reputatie 7
Badge +4

In de tussentijd is een 4G-verbinding op uw mobiel mogelijk een alternatief. 5G is al op (een deel van) uw traject beschikbaar. Persoonlijk vind ik dit veel beter, en ook betrouwbaarder werken dan Wifi in de trein.

Reputatie 7
Badge +3

WiFi in de trein is geen recht maar een gunst. Ik reis bijna dagelijks met de SLT en daar zit nu eenmaal geen WiFi in.Tussen Hilversum en Utrecht is bijna het hele traject 5G beschikbaar.

Ik onderschrijf wat @Thom zegt dat dat veel beter en betrouwbaarder is dan de slome WiFi van NS.

 
 
×
 
 
 

Reageer