beantwoord

WiFi login scherm laad niet, wat nu?

  • 9 April 2019
  • 4 reacties
  • 27507 Bekeken

Op zowel telefoon als laptop heb ik constant problemen met op wifi komen. Ik kan wifi in de trein selecteren. Dan wordt er ook verbinding gemaakt maar als ik in wil loggen krijg ik een wit scherm op mijn telefoon en geen mogelijkheid om in te loggen op mijn laptop. De afbeelding van mijn telefoon is toegevoegd.
Direct naar nstrein.ns.nl gaan levert het andere plaatje op. Alle cookies etc zijn al verwijderd maar halen niets uit


icon

Beste antwoord door Robert B 9 April 2019, 19:29

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Anderen en ikzelf hebben via o.a. Twitter en in andere topics hierover al de nodige tips en workarounds gekregen en gegeven maar ik geef het echt bijna op, want vaak werkt echt helemaal niets!

De optie naar nstrein.ns.nl (zonder www ervoor overigens!) is inmiddels zwaar achterhaald, omdat het inlogproces de laatste tijd behoorlijk op de schop is gegaan (maar wellicht werkt het in wat oudere treinen nog).

Netwerk vergeten is natuurlijk de eerste optie, en je apparaat toestaan om verbinding te maken met open/onbeveiligde netwerken.

Soms krijg je 'verbinding maken....' en verder niets, of je krijgt verbinding (een IP adres) en dan krijg je een verminkte OBIS pagina waar je de voorwaarden niet kunt accepteren (CSS probleem).

Een moderator hier zei dat vliegtuigstand aan/uit zetten werkte bij hem? Ik zou niet weten #hoedan maar goed, proberen waard natuurlijk.

4G/3G/HSDPA/UMTS/GPRS (mobiele data dus) uitzetten, en dan alleen op de Wi-Fi? Zou kunnen... Ikzelf doe dat liever andersom natuurlijk (gewoon je 4G gebruiken) 🤣

Soms ligt het ook nog aan je apparaat. Zo kan het zijn dat ik met mijn Huawei gewoon kan aanmelden en iemand met een Samsung (ook Android) de ene foutmelding na de andere krijgt. Of iemand die met zijn iPad tablet wél verbinding kan maken maar met zijn iPhone met geen mogelijkheid.

Maar goed, troost je want je bent zeker niet de enige! Twitter staat er vol mee dat het gewoon NIET werkt, en dan niet alleen in bepaalde treinen/treinsoorten maar vrijwel in geen enkele.

Oh, en als de beeldschermen in de trein geen actuele info tonen, maar aleen een foto van een trein in een bollenveld of op een brug over een rivier (of op zwart staan), dan moet dat treinstel een reset krijgen, en ligt het niet aan jouzelf of jouw instellingen. Goedbedoelde adviezen over andere browser proberen of cookies verwijderen zijn dan nutteloos.
Dat is duidelijk Robert. Dank je, ik zal mijn telefoon abonnement wel upgraden en als eigen hotspot gaan werken.

Goede morgen 

Maandag 16 mei samenreiskorting aangezet. Echter voor dagkaartkorting samenreizen nternet geen verbinding met ns, ns had problemen. 9ok telefonisch niet te bereiken. 

Snel op station voorhout kaartje gekocht voor samenreizende, was niet mogelijk kaartje voorhout amsterdam Amstel was 20,40, echter kwam een dagkaart voorhout Haarlem van 10 euro. Alles ging dus fout dag.

Ik had dus een verkeerd kaartje maar heb wel 20,40 betaald. 

Ik had nodig samenreiskorting aangezet en niet gekregen, De telefonische klantenservice kon mij hierbij niet helpen en raadde mij ditaan, 

 

Reputatie 7
Badge +1

Vreemd dat de klantenservice je naar hier verwijst, want wij kunnen hier helemaal niet bij klantgegevens. De NS Community is een reiziger-helpt-reiziger forum.

Wat ik zou adviseren is nogmaals contact opnemen met de klantenservice. Dat kan ook per chat of via Twitter. Die kunnen ongetwijfeld even met je meekijken naar wat er precies is fout gegaan.

Reageer